| کد خبر: 251367 |

سفرهای دریایی بوشهر - قطر به کجا رسید؟

پس از اینکه امکان سفرهای بوشهر-قطر برای جام جهانی فراهم نشد، اکنون مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی خبر می دهند که پایانه دریایی بوشهر با انجام تعمیرات اساسی، برای اسفندماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

تین نیوز

پس از اینکه امکان سفرهای بوشهر-قطر برای جام جهانی فراهم نشد، اکنون مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی خبر می دهند که پایانه دریایی بوشهر با انجام تعمیرات اساسی، برای اسفندماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، از زمستان سال گذشته، موضوع مذاکره برای راه اندازی خط کشتیرانی دوحه برای مسابقات جام جهانی مطرح شد، اما در فاصله کمتر از دو هفته مانده به بازی های جام جهانی، اعلام شد که دولت قطر امکان پهلو گرفتن  شناورهای ایرانی را ندارد و به همین دلیل سفرهای دریایی ایران برای جام جهانی قطر لغو و به بعد از جام جهانی موکول شده است.

در این راستا مهدی فرمهینی فراهانی -سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- درباره اینکه وضعیت سفر از بوشهر به قطر به کجا رسیده، به ایسنا توضیح داد: زیرساخت های ما آماده است اما کشتیرانی باید اعلام آمادگی کند که در این خط، شناورهایی را فراهم کند که تا کنون هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

پایانه مسافری بین المللی بندر بوشهر در حال تکمیل است

همچنین محمد شکیبی نسب ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه پایانه مسافری بین المللی بندر بوشهر در حال تکمیل است، گفت: ما این پایانه را از شرکت والفجر گرفتیم تا بخش سالن پایانه مسافری را برای جام جهانی آماده بهره برداری کنیم، زیرا بیش از ۱۰ سال است که فعالیت های بین المللی در این پایانه انجام نشده و نیاز بود کارهای اساسی در این بخش انجام شود.

وی ادامه داد: بنابراین یک سری تعمیرات انجام شد و فاز اول آن، تا آبان ماه سال جاری قابل بهره برداری بود و حتی کشتی هم برای مسیر بوشهر به قطر آماده شد؛ اما دولت قطر نهایتا به دلیل کمبود هتل و پهلوگیری کشتی های کروز در بندر دوحه به عنوان محل اقامت مسافران، اعلام کرد که امکان تردد شناور به این بندر وجود ندارد.

مدیر بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: بعد از جام جهانی که امکان سفر از بوشهر به قطر فراهم نشد، امکاناتی که در این پایانه تدارک دیده بودیم را جمع آوری کردیم و سراغ تعمیرات اساسی پایانه مسافری رفتیم تا برای ترددهای بین المللی وجهه مناسبی داشته باشد. قراردادی که برای تعمیرات داریم، ۱۸ ماهه و تا اردیبهشت ۱۴۰۳ است، البته تا کنون ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و برنامه داریم این پایانه تا اسفند سال آینده به بهره برداری برسد.

شکیبی نسب با بیان اینکه مذاکراتی برای حضور کشتی های بخش خصوصی انجام شده و وزارت میراث فرهنگی هم به عنوان متولی گردشگری اقدامات لازم را انجام شده است، گفت: مسیر سفرهای دریایی از این اسکه به کشورهای حوزه خلیج فارس است و می توانیم شناورهایی با عمق هفت متر و و طول ۱۴۵ متر را پذیرش کنیم؛ البته پیش بینی می کنیم که بیشترین مراودات را با قطر داشته باشیم.

وی درباره استقبال از خط دریایی بوشهر - قطر توضیح داد: قطری ها به لحاظ قومیتی که با مردم استان فارس و بوشهر دارند، راغب هستند از ظرفیت های گردشگری ایران استفاده کنند و در جلساتی که داشتیم، مطرح کردند که حتی می خواهند با خودروی خودشان در ایران گردش کنند؛ همچنین پیش از این گمرک ورود خودروهای با ظرفیت بیش از ۲۵۰۰ سی سی را قبول نمی کرد، اما اکنون برای ورود این خودروها هم مجوز گرفتند؛ بنابراین حتما قطری های استقبال می کنند که با راه اندازی این خط دریایی، از استان های ایران بازدید کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.