| کد خبر: 255519 |

حرکت کشتی های رورو در بندر انزلی تا دو ماه آینده

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در حال آماده سازی ایجاد سرکنسولگری و سفارتخانه در ایران و عربستان هستیم. همچنین یک هیات تجاری عربستانی نیز به ایران سفر خواهد کرد.

تین نیوز

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در حال آماده سازی ایجاد سرکنسولگری و سفارتخانه در ایران و عربستان هستیم. همچنین یک هیات تجاری عربستانی نیز به ایران سفر خواهد کرد.

 صفری یکی از اولویت های ما همکاری با کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکای لاتین، همسایه ها و … برای ارزآوری است، اظهار داشت: از مهر سال پیش با وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران همکاری کردیم که در نهایت ۶۰ کشور آفریقایی، آسیایی و همسایه ها برای شرکت در این نمایشگاه اظهار تمایل کردند. سقف شرکت کنندگان در این نمایشگاه ۲ هزار نفر است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: ۷۵۰ شرکت ستاره دار داخلی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت. این شرکتها پاسخگوی صادرات در سطح بالا هستند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های این نمایشگاه بخش خدمات همچون کشتیرانی است. این بخش ارزآوری بسیاری بالایی دارد. بیش از ۷۰ درصد ارزآوری برخی از کشورهای اروپایی از طریق خدمات است.

صفری اضافه کرد: برای حفظ و توسعه بازارهای صادراتی و جدید نیازمند برگزاری این دست از نمایشگاه ها هستیم.

معاون دیپلپاسی اقتصادی وزارت امور خارجه در مورد حضور کشور عربستان در این نمایشگاه، اظهار داشت: در حال آماده سازی سرکنسولگری و سفارتخانه ها در عربستان و ایران هستیم. هیأت تجاری هم از عربستان به ایران سفر خواهد کرد. البته از ایران هم هیأت هایی به عربستان اعزام می شوند. در اجلاس بانکداری اسلامی نیز وزیر اقتصاد ما حضور می یابد. تجار عربستانی در این نمایشگاه حضور می یابند.

صفری در مورد انعقاد قرارداد در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران تصریح کرد: در نمایشگاه روسیه ۷۵۰ میلیون دلار قرارداد منعقد شد و حدود ۱۰۰ میلیون دلار اجرایی شده است. حال در این نمایشگاه که ۶۰ کشور حضور می یابند انعقاد یک میلیارد دلار قرارداد دور از ذهن نیست.

وی در مورد تأمین زیرساخت ها با بیان اینکه باید روز به روز خود را توسعه دهیم، گفت: وضعیت نسبت به قبل بهتر شده است. خطوط کشتیرانی به امریکای لاتین و غرب آفریقا کشیدیم.

این مقام مسئول افزود: همچنین قبلاً تنها راه عبور کالاهای ایرانی به روسیه مسیر آستارا- رشت بود که قدمت ۷۰ ساله داشت. هم اکنون مسیر دریای خزر راه افتاده و حرکت کشتی های رو-رو در بندر انزلی تا دو ماه آینده راه می افتد.

گفتنی است، نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ۱۷ اردیبهشت ماه تا ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.