| کد خبر: 248146 |

برقراری خط آبی آبادان - سیبه بصره عراق

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: با بخش خصوصی رایزنی شده تا هفته آینده خط آبی آبادان- سیبه بصره عراق با کشتی های کوچک و قایق و سپس با کشتی های بزرگ راه اندازی بشود.

تین نیوز

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: با بخش خصوصی رایزنی شده تا هفته آینده خط آبی آبادان- سیبه بصره عراق با کشتی های کوچک و قایق و سپس با کشتی های بزرگ راه اندازی بشود.

به گزارش تین نیوز، مهدی صفری در حاشیه بازدید از اروندرود به منظور راه اندازی خط آبی آبادان - سیبه بصره عراق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از بندر آبادان و بنادر عراقی به طور حضوری بازدید شد که برای حضور در بنادر عراقی تقریباً با کشتی های تندرو ۷ دقیقه طول کشید تا برسیم یعنی زمان، زمان بسیار خوب و مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه به سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق هم گفته شده تا هفته آینده یک جلسه ای در عراق برگزار شود، افزود: سوخت ها و تعرفه های سوختی که ایران برای انواع کشتی ها و قایق ها ارائه می دهد، قابل رقابت است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه عنوان کرد: با بخش خصوصی رایزنی شده تا هفته آینده خط آبی آبادان- سیبه بصره عراق با کشتی های کوچک و قایق و سپس با کشتی های بزرگ راه اندازی بشود.

صفری در پاسخ  به این سوال مبنی بر اینکه آیا مطالبه فعالان اقتصادی و گردشگری برای راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند محقق می شود، گفت: برنامه هایی در این زمینه وجود دارد اما باید یک توافقنامه ای با استانداری خوزستان امضا شود.

وی ادامه داد: دیروز در جلسه ای که با استاندار خوزستان داشتیم، تاکید شده پس از به امضا رسیدن این توافقنامه اهواز باید یکسری امکاناتی را به منطقه آزاد اروند بدهد تا بعد از وزارت امور خارجه نماینده خود را به منطقه آزاد اروند ارسال کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه توضیح داد: راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند بسیار می تواند مفید باشد به ویژه آنکه تردد زیاد است؛ اگر بخواهند به عراق بروند و عراقی ها بخواهند به تهران بیایند باید اول مدارکشان به تأیید برسد که برای این کار حدود ۶ میلیون تومان باید هزینه شود ولی در منطقه آزاد اروند با مبلغ کمی مدارک به تأیید می رسد.

صفری از برداشته شدن روادید میان ایران و عراق خبر داد و افزود: برای تجار و بازرگانان نیز ضرورت ندارد که مدارک آنها برای تأیید به مرکز استان خوزستان ارجاع داده شود بلکه می توان در منطقه آزاد اروند آنها را تأیید کرد.

وی در خصوص راه آهن شلمچه-بصره توضیح داد: از سوی ایران کارهای لازم از جاهای ضروری آغاز شده و مذاکراتی را با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت تا با تملک املاکی که باید در طرف عراقی داشته باشیم، این پروژه زودتر به اتمام برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.