| کد خبر: 246814 |

لزوم تجهیز بنادر شمالی و جنوبی کشور به شناورهای مدرن

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مزیت های توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی، گفت: بنادر شمالی و جنوبی کشور باید به شناورهای مدرن تجهیز شوند.

تین نیوز

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مزیت های توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی، گفت: بنادر شمالی و جنوبی کشور باید به شناورهای مدرن تجهیز شوند.

به گزارش تین نیور به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، منصور آرامی بر ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی برای اقتصاد ایران، تاکید کرد و اظهار داشت: معتقد هستم باید از ظرفیت داخلی برای ساخت ناوگان حمل و نقل دریایی استفاده کرد اما متاسفانه از این ظرفیت بی بهره مانده ایم و این درحالی است که رهبری چه در مورد تکیه بر توان داخلی و چه در مورد توسعه اقتصاد دریامحور تاکیدات ویژه ای داشته اند.

این عضو کمیسون عمران مجلس  ادامه داد: ۸۵ درصد تجارت کشور از مسیر حمل و نقل دریایی است و نیازمند بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل دریایی، نوسازی ناوگان، بهره مندی از شناورهای به روز دنیا، افزایش سرعت فعالیت ها، کاهش قیمت کالا و ایجاد صرفه اقتصادی بیشتر برای فعالان اقتصادی در حوزه دریایی و بندری هستیم تا بتوانیم در رقابت با سایر کشورها موفق عمل کنیم.

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهره مندی از ناوگان حمل و نقل دریایی توسعه یافته، ایمنی و امنیت بیشتری برای حمل کالا به همراه دارد، گفت: باید در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی و بهره مندی از فناوری و تکنولوژی روز دنیا در بنادر شمالی و چه در بنادر جنوبی اقدام و اینگونه بتوانیم فاصله خود را با کشورهای پیشرفته کم کنیم.

آرامی با تاکید بر اینکه کشتیرانی ملی ایران نیازمند توجه هر چه بیشتر به توسعه ناوگان است، خاطرنشان کرد: در عین حال باید شاهد تقویت کشتی سازی داخلی باشیم و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی امر باید دستگاه ها و ارگان های دریایی را به منظور فعالیت هرچه بیشتر در این راستا ترغیب کند و از محل وجوه اداره شده خود، تسهیلات مورد نیاز را به متقاضیان اعطا کند.

وی افزود: در بخش شناورهای چوبی نیز که دچار فرسودگی هستند، نیازمند تصمیم عملیاتی و جدی هستیم و هرچند دولت نسبت به این مسئله ورود کرده است اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است، بنابراین نوسازی شناورهای چوبی نیز باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر چند در حوزه مسافری اقداماتی صورت پذیرفته است، اظهار داشت: همچنان نیازمند تسهیلات ویژه برای نوسازی شناورها در حوزه مسافری هستیم و در بخش تجاری نیز شناورهای فرسوده و قدیمی نیازمند کمک دولت و سازمان بنادر و دریانوردی برای نوسازی هستند.

آرامی با بیان اینکه حتی شناورهای بزرگ نیز باید مورد توجه ویژه از سوی متولیان امر قرار گیرند، گفت: سازمان بنادر به عنوان متولی امر باید به مقوله کشتی های بزرگ تجاری نیز توجه داشته باشد.

این عضو کمیسون عمران مجلس خاطر نشان کرد: از نظر موقعیت جغرافیایی کشور ما به گونه ای است که با سایر بنادر دنیا و همسایگان از مسیر دریا در ارتباط بوده و اگر قصد داریم با سایر بنادر دنیا در ارتباط باشیم باید از شناورهای با تکنولوژی بالا و به روز بهره مند شویم چرا که امروزه در بنادر بزرگ دنیا، صرفا شناورهای بزرگ و مدرن مورد استقبال و پذیرش قرار می گیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.