| کد خبر: 243564 |

طی یک سال اخیر رخ داد؛

◄ افزایش تخلیه و بارگیری در بندر سالیانکای روسیه با سرمایه‌گذاری کشتیرانی ایران

با توجه به سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر سالیانکای روسیه، میزان تخلیه و بارگیری در این بندر طی سال گذشته ۵ برابر شد.

تین نیوز

با توجه به سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر سالیانکای روسیه، میزان تخلیه و بارگیری در این بندر طی سال گذشته ۵ برابر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، افزایش گردش کالا در منطقه، موجب ظرفیت‌سازی امکانات در بنادر آستاراخان شده؛ به گونه‌ای که طی یک سال اخیر حجم تخلیه و بارگیری محموله‌های وارداتی مانند غلات، آرد، روغن، سلولز و مواد شیمیایی تنها در بندر استراخانسکی (سالیانکا) ۵ برابر شده است.

در این میان برنامه‌های توسعه‌ای بسیاری برای این بندر در نظر گرفته شده؛ به گونه‌ای که امسال مساحت این بندر به میزان ۹ هزار متر مربع افزایش پیدا می‌کند که اجازه می‌دهد تعداد ۳۰۰ واگن به صورت همزمان در بندر مستقر و مساحت انبار СВХ بیشتر شود که برای دپوی محموله‌های وارداتی مسأله‌ای حیاتی خواهد بود.

با توجه به اینکه مسیر بیشتر کشتی‌هایی که از آستاراخان حرکت می‌کنند به سمت ایران می‌باشد، سال گذشته سهامداران ایرانی بیش از ۷۰۰ میلیون روبل در این بندر سرمایه گذاری کردند که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه حضور پررنگی داشته است.

ایران در توسعه بندر مورسکوی نیز مشارکت دارد؛ به گونه‌ای که مسیرهای لجستیکی جدیدی در حال ایجاد است. بنا به گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هم اکنون تجارت در بخش شرقی مورد تقاضای شدید قرار گرفته است و از ظرفیت‌های آن در چند سال آینده به صورت کامل استفاده خواهد شد که به هر حال این امر باعث می‌شود گلوگاه‌های این مسیرها کم کم شناسایی شوند. منظور از این گلوگاه کانال ولگا-خزر است؛ به این معنا که مسیرهایی که قبلاً از بنادر نووروسیسک و سن پترزبورگ عبور می‌کردند، امروز به سمت آستاراخان منتقل می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.