| کد خبر: 235979 |

◄ راستاد از سازمان بنادر می رود/ صفایی می آید؟

برخی شنیده ها حکایت از مشخص شدن مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان امروز دارد.

تین نیوز

مراسم روز جهانی در حالی از ساعت 15 امروز در حالی برگزاری است که برخی شنیده ها حکایت از مشخص شدن مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان وقت امروز دارد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اطلاعاتی که به دست خبرنگار ما رسیده قرار است تا پایان وقت امروز  وضعیت مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی مشخص و علی اکبر صفایی به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی معرفی شود.

قابل ذکر است روز جهانی دریانوردی اکنون با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حال برگزاری است و به نظر می رسد این آخرین برنامه ای است که محمد راستاد به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در آن حضور دارد.

گفتنی است علی‎اکبر صفایی فارغ التحصیل دانشگاه جهانی دریانوردی است. او سابقه فعالیت به عنوان مشاور سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و مدیر عاملی شرکت ملی نفتکش ایران و مدیرکلی بنادرو دریانوردی استان هرمزگان را در کارنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امروز گفت: تجارت دریایی ایران در دوران تحریم متوقف نشد اما در انتظار هستیم تا با رفع تحریم ها شرایط تجارت دریایی و اقتصاد کشور مطلوب تر شود.

جلیل اسلامی افزود: سازمان بنادر چهار موضوع راهبردی را برای آینده بخش دریایی در دستور کار قرار داده است که این چهار راهبرد توسعه و به روز آوری ناوگان دریایی، افزایش و کنترل ایمنی دریانوردی، کمک به رفع مشکلات و چالش های ناوگان ملی و ارتقای کیفی وکمی آموزش دریانوردان هستند.

وی به موضوع«نجات دریا» اشاره کرد و گفت: هرساله بیش از هزار نفر در عملیات نجات دریایی از مرگ و آسیب نجات پیدا می کنند و برای تشویق دریانوردان  مدلی را به عنوان جایزه ملی شجاعت طراحی کردیم که بعد از نظر نهایی دستگاه‌های مربوطه به اجرا در خواهد آمد.

به گفته اسلامی در این مدل فردی که با همت خود باعث شده است که افراد در عملیات نجات زنده بمانند و به امنیت دریایی کمک کرده است مورد قدردانی قرار می گیرد.

اسلامی به شرایط تحریم و کرونا و سختی فعالیت دریانوردان اشاره کرد و ادامه داد: درحال مدیریت دو شرایط ویژه در دریاها هستیم، یکی مدیریت کرونا و دیگری مدیریت تحریم ظالمانه؛ ۸۰ درصد حمل کالا از طریق تجارت دریایی انجام می شود و به همین دلیل همواره دریاها محلی برای تحریم ظالمانه است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد که تجارت دریایی ایران در دوران تحریم متوقف نشد و ادامه داد: راه تجارت دریایی در دوران تحریم گشوده ماند اما با رفع تحریم ها شرایط تجارت دریایی و اقتصاد کشور مطلوب شود.

وی به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا، اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفت که شامل ارسال دستور العمل‌ها و کنوانسیون‌های مربوط به مقابله با کووید ۱۹ و اسناد الزام آور نهادهای بین المللی و تمدید تمامی گواهینامه‌های دریانوردان و اسناد مرتبط و نیز تایید یا به تعویق انداختن بازرسی‌های قانونی شناورهای تحت پرچم است. ۸۵ هزار دریانورد نیز واکسینه شدند که این کار قبل از رسیدن به نوبت آنها و با تلاش سازمان بنادر انجام شد.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۶۵ تاکنون مراسم روز جهانی دریانوردی با هدف تکریم مقام دریانورد برگزار می شود.

n00109936-b
تصویر علی اکبر صفایی
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمود 12 10

    سلام در حال حاضر آقای راستاد محبت کرده و سازمان را به احتضار نزددیک نموده و اگر بمانددر همین روزهاست که قبض روح میشود. در حال حاضر فقط پرسنل می‌آيند و کاری جلو نمیرود و خیانتی کاملا آشکار به کشور وارد شده است اما کسی به کسی نیست.

    • علی 10 6

      با سلام

      اگر مدیر عامل از بین کارکنان یا مشاورین فعلی سازمان بنادر انتخاب شود اوضاع بدتر میشود. در ضمن فرقی بین راستاد و صفایی نیست.

  • خسرو 50 1

    پس من چی؟؟

    • عبدالله جعفری 53 1

      شما مدیرعامل اینستاگرامی

    • کریم آذر 49 1

      دوست آن باشد که گیرد دست دوست ...

    • امامدوست حریردست 48 1

      شما تاج سر مایی

  • سعیدی 15 6

    آقای صفایی چندین سال است که مشاور مدیرعامل سازمان بنادر است. پس در وضعیت کنونی سازمان چه خوب یا چه بد سهم داشته است. در ضمن اگر ایشان مدیر توانمندی بودند در همان شرکت نفتکش مدیرعامل می ماند و یا پس از آن مدیرعامل سازمان می شد و نه مشاور. چون همه میدانند که مشاور یعنی هیچ فقط بخاطر اینکه حقوقی دریافت کند این پست ها را در نظر گرفته اند.

  • ایران 14 2

    هر کس میخاد مدیر عامل بشه ولی خدا کنه به داد این نیروهای شرکتی و مشاوره ای که با سابقه چندین ساله در بنادر کار میکنن یه فکر و تدبیری بکنه تا تبدیل وضعیت بشن تا از لحاظ دریافت حقوق و زندگی روزمره شرمنده خانواده نشن

  • ناشناس 14 1

    اگر مانند گذشته فکر کنیم و مانند گذشته کار کنیم به همانجایی میرسیم که در گذشته رسیدیم

  • کاندید با برنامه غیر متصل و بی نام و نشان 40 3

    "در همیشه روی یک پاشنه نه، می چرخد" این روزها در ایران مشخص گردید که اتفاقا " در روی یک پاشنه می چرخد" یعنی:
    1 در مملکت ما ما قرار نیست شایسته سالاری حاکم باشد و مناسب سرقفلی های اهدایی به هم گروه هم جناح و شریکان مشترک المنافع می رسد
    ۲ روزی نوبت این گروه و جناح، روزی نوبت آن یکی است
    ۳ وقتی نوبت گروهی است باهوشان گروه رقیب مثل جناب دکتر صفایی به پرده نشینی می روند بعنوان مشاور و انجام کار خصوصی با افراد مطرح جناح خود
    ۴ در مدت پرده نشینی کلیه توافقات پشت پرده انجام میشود کما اینکه در این خصوص به نظر می رسد انجام شده است
    ۵ اگر تاکنون حکم ایشان صادر نشده است به این دلیل است که جناب آقای سردار قاسمی قرار بود به وزارت نفت بروند و توافقات پشت پرده با وزیر محترم تعیین شده اولیه برای وزارت راه و شهرسازی بوده است.
    6 اینگونه افراد همین که زور و ارتباط دارند نیازی به تایید شایستگی صلاحیت ارائه برنامه، نشست با انجمن‌های تخصصی و تبادل نظر و برنامه ندارند کما اینکه علیرغم درخواست تی نیوز هیچکدام از کاندیداهای مطرح برنامه ارائه ندادند
    ۷ اینگونه افراد حتی تا زمانی که حکم خود را نگرفته اند حاضر نیستند با جامعه و صنف خود برخورد کنند
    ۸ اینگونه افراد برنامه دارند اما نه برنامه برای توسعه سازمانی که سرقفلی آن به وی واگذار می گردد بلکه برای حفظ و رشد منافع شخصی و شرکاء در سازمان
    9 به محض حضور در سازمان متبوع بلافاصله با دانشگاهی ها جلسه گذاشته تا وجه علمی خود را بالا ببرند و به انجمن ها هزار وعده می دهند و بعد آنها را به جان هم می اندازند. کما اینکه یکی از پشت پرده های به هم خوردن انجمن مهندسی دریایی ایران افرادی مثل دکتر صفایی با حمایت از گروه غیر قانونی انجمن مستقر در دانشگاهی که ایشان از آن دکترا میگیرند بود
    ۱۱ سازمان متبوع را مدتی معطل سیاه ‌نمایی عملکرد قبلی آن نموده و بعد هم با پررویی می‌گویند ویرانه تحویل گرفتیم
    ۱۲ ویرانه را ویرانه تر تحویل می دهند و این دوره تسلسل بر یک پاشنه می چرخد
    امیدوارم تی نیوز نیز در این چرخه نقش آفرینی نکند و نخواهد با مشارکت در این چرخه برای افرادی وجه درست کند و یا جامعه دریایی را در عمل انجام شده قرار دهد
    امیدوارم همیشه در بر روی یک پاشنه نچرخد تا کشورمان توسعه یابد


  • مرتضی 5 8

    خدا وکیلی همین عکسش رو نگاه کنید بی حالی و چرت از سر و روش می باره حیف این منصب ها که به کتوله ها برسد

  • رضا 9 5

    هیچکدام از این دو فرد یعنی راستاد و صفایی مناسب مدیرعاملی در سازمان بنادر نیستند. این دو آقا اگر برنامه، تخصص و شجاعت داشتند اوضاع سازمان بنادر اینگونه نبود. در طول ۶ سال گذشته، هم راستاد در سازمان مسئولیت داشته و هم صفایی.

  • ناشناس 462 0 2

    دیشب رئیس جمهور محترم فرمودند:
    وی در بخش دیگری از سخنان خود، در پاسخ به سوالی درباره انتصابات در دولت گفت: محور ما برای گزینش همکاران کارآمدی، دلداگی به نظام و انقلاب و باور داشتن مردم است؛ در اعضای کابینه حتی کسانی را انتخاب کردم که ممکن است بررسی و مشخص شود که به بنده رأی هم نداده‌اند ولی چنین کسانی در دولت حضور دارند.
    رئیسی عنوان کرد: در دولت هم گفته‌ام که اگر افرادی در جمع مدیران هستند که کارآمدی دارند، تثبیت بشوند و کار را ادامه دهند ولی اگر افرادی نمی‌خواهند ادامه همکاری داده و یا مدیری احساس می‌کند که باید جابجایی صورت بگیرد، انجام خواهد شد. من با برخی افراد حتی هیچ سابقه رفاقت و ارتباطی هم نداشته‌ام و توسط کارشناسان و سامانه‌ها معرفی شدند و محور ما کارآمدی است. درباره من می‌گویند که چرا بنده گروه و دسته‌ی خاصی ندارم؟ من دنبال شایسته‌سالاری بوده و هستم. دنبال مرید جمع کردن و محبوب‌القلوب شدن نیستم و می‌خواهم در این جایگاه به مردم خدمت کنیم تا گره از کار آنان باز شود.
    امیدواریم به قول اون دوستمون در روی یک پاشنه نچرخد

  • پاینده رهبر 2 2

    یکی از مشکلات کشور سهم خواهی ها و لابی های نماینده های مجلس هستش،جلوی شایسته سالاری ها رو میگیرن،چرا به حرف ها و نکات رهبری گوش نمی کنند؟بسه دیگه،بگذارید یک نفر شایسته، انقلابی و پاک بیاید!!