| کد خبر: 234624 |

◄ نمایندگان مجلس دانش کافی برای تحقیق و تفحص از سازمان بنادر را دارند؟

در حالی امروز خبر بررسی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در جلسات کاری این هفته مجلس، رسانه ای شد که برخی کارشناسان دریایی می گویند: تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی چندین سال است که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح می شود ولی تاکنون محقق نشده است.

تین نیوز

 در حالی امروز خبر بررسی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در جلسات کاری این هفته مجلس، رسانه ای شد که  برخی کارشناسان دریایی می گویند: تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی چندین سال است که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح می شود ولی تاکنون محقق نشده است.

به گزارش تین نیوز،  کارشناسان این حوزه در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کردند: سوم شهریور 1400 تصویب تحقیق و تفحص از عمکلرد سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه روزانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که به دلیل بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم این مهم انجام نشد.

از طرفی فقدان دانش و تجربه کافی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تحقیق و تفحص از فعالیت های این سازمان بین المللی و تخصصی موضوع  بسیار مهمی است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

بیشتر بخوانید:

تفحص از سازمان بنادر بررسی می‌شود

کاهش عملکرد بنادر ایران در بین بنادر منطقه/ ارکستر حمل و نقل، رهبر ندارد

یکی از راهکارها، استفاده از دانش و مهارت کارشناسان دریایی مستقل می باشد. کارشناسان مطلعی که چندین سال است عملکرد و سیاست های این سازمان تخصصی دریایی و بندری را در گستره داخلی، منطقه ای و بین المللی رصد و تحلیل می نمایند و بارها خواستار پاسخگویی مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی به پرسش های منتقدین عملکرد این سازمان در قالب یک نشست با حضور خبرنگاران مرتبط شده اند که متاسفانه تا به امروز این مهم تحقق نیافته است.

کارشناسانی که در راستای پاسداشت نقش و جایگاه نویسنده منتقد در جامعه دریایی ایران، دعوت به همکاری از جانب مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی را طی چندین سال گذشته نپذیرفه اند.

به گزارش تین نیوز، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه این هفته  تشکیل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 2

    تيتر اين مطلب غيرمنتظره و ناموجه است.
    مجلس حق تحقيق و تفحص در هر حوزه امور حاكميتي را دارد. براي انجام اين موضوع معمولا متخصصين كافي به عنوان نماينده مجلس وجود ندارد يا نمايندگان وقت كافي ندارند و از متخصصين و كارشناسان مي توانند بهره بگيرند چه به صورت فرد حقيقي يا به صورت شخص حقوقي كه مجلس از آنها نظر مشورتي يا كار كارشناسي بخواهد.