| کد خبر: 232268 |

دپو مواد اولیه تولید در بنادر به گرانی کالاهای اساسی دامن می‌زند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دپو مواد اولیه موردنیاز تولید در بنادر به گرانی کالاهای اساسی دامن زده، گفت: دلیل افزایش قیمت کالاها در شرایط کنونی نرخ ارز نیست بلکه علت اصلی سوءمدیریت و بی توجهی به معیشت مردم است.

تین نیوز

 عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دپو مواد اولیه موردنیاز تولید در بنادر به گرانی کالاهای اساسی دامن زده، گفت: دلیل افزایش قیمت کالاها در شرایط کنونی نرخ ارز نیست بلکه علت اصلی سوءمدیریت و بی توجهی به معیشت مردم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی مانند روغن و شکر، گفت: با وجود اینکه نمایندگان مجلس از رانت‌های موجود در ارز 4200 تومانی انتقاد دارند و دنبال حذف آن از بودجه 1400 بودند، اما دولت ادعا کرد در صورت حذف ارز دولتی از بودجه، قیمت کالاهای اساسی افزایش چشم‌گیری می‌یابد، این موضوع موجب شد، مجلس با هدف حمایت از معیشت مردم با تخصیص ارز 4200 برای تامین کالاهای اساسی موافقت کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود موافقت مجلس با تخصیص 8 میلیارد دلار برای ارز 4200 به منظور تامین کالاهای اساسی، در سال جاری شاهد گرانی کالاهایی مانند روغن، شکر، مرغ، سیمان، برنج و.. هستیم.

وی ناکارآمدی، سوءمدیریت و عدم نظارت را از دلایل افزایش قیمت مستمر کالاهای اساسی برشمرد و  اضافه کرد: در حال حاضر ارز 4200 تومانی به دست تولیدکننده نهایی نمی‌رسد و بخش زیادی از مواد اولیه موردنیاز تولید در بنادر و گمرکات به دلیل عدم تخصیص ارز دپو شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دپو مواد اولیه مورنیاز تولید در بنادر به گرانی کالاهای اساسی دامن زده است، ادامه داد: دلیل افزایش قیمت کالاها در شرایط کنونی نرخ ارز نیست بلکه علت اصلی سوءمدیریت و بی توجهی به معیشت مردم است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه زمانی که حدود 6 میلیون تُن کالای اساسی در گمرک دپو شده نمی‌توان انتظار ارزانی داشت، تصریح کرد: در صورت ترخیص این میزان از کالاهای اساسی، نه تنها قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد بلکه بازار نیز تا حدودی ساماندهی می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.