| کد خبر: 232107 |

افزایش ظرفیت سالانه بنادر به ۲۸۵ میلیون تن

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در سال‌های گذشته ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۵ میلیون تن رسیده که نسبت به هشت سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون تن افزایش داشته است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در سال‌های گذشته ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۵ میلیون تن رسیده که نسبت به هشت سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون تن افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در جریان دومین دور از مناظره انتخابات ریاست جمهوری یکی از نامزدها به این مسئله اشاره کرد که ۳۰۰۰ کیلومتر با دریا ارتباط داریم و فعال کردن اقتصاد دریا می‌تواند اشتغال درست کند.

محمد راستاد - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی - در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت تجارت دریایی کشور و اقدامات انجام شده و برنامه‌های توسعه بنادر اظهار کرد: به طور کلی هر توسعه ظرفیتی که در بخش دریایی و بندری انجام دهیم در راستای توسعه اقتصاد دریا پایه است آنچه می توان درباره اقتصاد دریا پایه گفت افزایش ظرفیت بنادر و افزایش تجارت دریایی است. به گونه‌ای که طی سال‌های گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت بنادر را افزایش دادیم و آن را به ۲۸۵ میلیون تن رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه  بنادر بازرگانی دروازه‌ای برای واردات کشور هستند، افزود: توسعه‌ قابل توجهی در بنادر بازرگانی کشور اتفاق افتاده و ظرفیت آن‌ها را طی هشت سال گذشته از ۱۸۰ میلیون تن به ۲۸۵ میلیون تن در سال افزایش داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: یکی دیگر  از اتفاقاتی که در بنادر کشور اتفاق افتاده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر است. به گونه‌ای که بخش خصوصی در قالب ۳۴۰ قرارداد بالغ بر ۱۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر انجام داده است و تعداد قابل توجهی از فعالیت‌های تولیدی و ارزش افزوده بالا در این مناطق کشور ایجاد کرده است. همچنین این سرمایه‌گذاری‌ها به ارتقاء نسل بنادر کمک کرده است.

به گفته راستاد، اتکاء به توان داخلی برای تولید تجهیزات بندری و دریایی اعم از ناوگان عملیاتی و محوطه‌های دریایی از جمله اقداماتی است که در بنادر کشور انجام شده است. از جمله این اقدامات می‌توان به طراحی و ساخت ۸۳ فرورند انواع شناورهای مختلف اشاره کرد که به رونق صنایع دریایی داخلی منجر شده است.

وی افزود: به طور کلی با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که ایران دارد و با توجه به ۲۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی علی‌رغم اقدامات انجام شده ظرفیت‌های بسیار دیگری نیز برای سرمایه‌گذاری در بنادر وجود دارد. البته سازمان بنادر خارج از وظایف خود طرح مطالعات مناطق یکپارچه ساحلی کشور را در دستور کار قرار داده و تطبیق این مطالعات در چنداستان را نیز انجام داده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: توسعه شهرستان‌های ساحلی نیز در قالب این طرح مطالعاتی از دیگر اقدامات در دست اقدام بوده که زمینه هر گونه فعالیت اقتصادی را فراهم کرده و نکته دیگر طرح ویژه مطالات راهبردی جزایر کشور است که طرح‌های توسعه ای در جزایر را می‌توانیم از این طریق به نتیجه برسانیم و در راستای طرح‌های توسعه‌ای بنادر طرح جامعی را مصوب و نهایی کردیم و در قالب برنامه‌ای مشخص شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.