مجتمع بندری انزلی بایددر تخلیه و بارگیری به روزهای اوج خود برگردد
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت : اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از ظرفیت بسیار بالایی در تخلیه و بارگیری کالا برخوردار است به همین منظور انتظارات زیادی از این مجتمع بندری وجود دارد و تلاش می کنیم این بندرگاه به زمان اوج خود برگردد.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت : اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از ظرفیت بسیار بالایی در تخلیه و بارگیری کالا برخوردار است به همین منظور انتظارات زیادی از این مجتمع بندری وجود دارد و تلاش می کنیم این بندرگاه به زمان اوج خود برگردد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احمد دنیا مالی روز شنبه در حاشیه امضاء تفاهم نامه سرمایه گذاری و بهره برداری از مرکز ساخت و تعمیر کشتی ها در مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : با تغییر رویکرد مجتمع بندری انزلی از فولاد به سمت غلات، درصددیم زیرساخت ها در بخش غلات توسعه بیشتری یابد.
وی تاکید کرد: این مرکز که جهت تعمیر و نگهداری شناورهای ایرانی و خارجی استفاده خواهد شد می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد و شرکت تاید واتر بعنوان یکی از شرکت های خصوصی معتبر کشور در حوزه کشتی سازی سرمایهگذاریهای خوبی رادر بنادر کشور انجام داده و امیدواریم این سرمایه گذاری نیز برای انزلی و استان بویژه در بخش اشتغالزایی دارای خیر و برکت باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون کشتی های اندکی در دریای خزر با تناژ شش هزار تن در حال تردد هستند، افزود : با افزایش تناژ این کشتی ها در دریای خزر قیمت تمام شده کالا کاهش خواهد یافت.
وی عنوان کرد : در دریای خزر کشتی هایی با تناژ بیش از سه هزار تن تردد دارند که با احداث این مرکز؛ کشتی ها و شناورهایی با تناژ هشت هزار تن را که قابلیت تردد در دریای سیاه و در همه پهنه های آبی را داشته باشند، ساخته خواهد شد.
دنیا مالی با بیان اینکه انتظار است سازمان بنادر و دریا نوردی حمایت بیشتری از مجتمع بندری انزلی داشته باشد، خاطر نشان کرد : اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بهره گیری از توان و ظرفیت این مجتمع بندری قابلیت آن را دارد که تا پایان سال عملکرد خود را حدود ۵۰ درصدی افزایش دهد و سالانه حدود پنج میلیون تن کالا از این بندر تخلیه و بارگیری شود.
بندرگاه انزلی با سابقه ۱۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۵ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.
این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.
بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.