| کد خبر: 207288 |

کاهش ۳۸ درصدی مسافرت‌های دریایی هرمزگان

درپی درخواست ستاد استانی مدیریت پیشگیری از شیوع کرونا مبنی بر پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری، مراجعه به بنادر و مسافرت‌های دریایی در این استان ۳۸ درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت:آمار ثبت شده رفت و آمدهای دریایی در مسیر بندر شهیدحقانی به جزیره های قشم، هرمز و لارک از یکم تا ۱۶ اسفندماه سال‌جاری با سال گذشته، کاهش ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز، الله مراد عفیفی‌پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیش‌ترین کاهش رفت وآمدهای مسافری دریایی را مربوط به روز جمعه ۹ اسفندماه اعلام کرد که در هم‌سنجی با سال گذشته ۷۳ درصد تردد مسافر در بنادر مرکزی هرمزگان را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: شیوع ویرس کرونا در کشور به ناچار توفیق میزبانی مسافران و گردشگران را از جامعه دریایی و بندری استان در نوروز امسال گرفت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: تامین ایمنی و سلامت هموطنان در یک سفر دریایی در مبادی ورودی بندرها و در طول سفر همواره جز مشی سازمانی و مسوولیت‌های قانونی اداره کل بنادر و دریانوردی است.
عفیفی‌پور بیان داشت: برای جلوگیری از پیامدها و آثار منفی ناشی از ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ و جلوگیری از گسترش آن به جزایر، براساس تصمیم اتخاذ شده در ستاد مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در هرمزگان، اعمال محدودیت‌های رفت و آمد دریایی در دستورکار قرار گرفته است. 
به گفته این مسوول، خدمات مسافری با محدودیت رفت و آمد از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر در بنادر هرمزگان درحال انجام است.
عفیفی‌پور بیان داشت: هرگونه تغییرات مبنی برتغییر ساعت خدمات‌رسانی که از سوی ستاد مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان اعلام شود، به اطلاع شهروندان این  استان خواهد رسید. 
براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه‌های کشور از جمله استان هرمزگان تا پایان سال‌جاری تعطیل است.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز اعلام کرد: تااین لحظه تست کرونای ۵۲ نفر در استان مثبت بوده که ۳۳نفر ترخیص و ۶ نفر فوت شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.