| کد خبر: 207258 |

استعفای ۱۰ درصدی رانندگان پیک موتوری و وانت بار

با گذشت حدود دو هفته از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور و با وجود دستورالعمل ها و توصیه های متعدد وزارت بهداشت و سایر سازمان ها، متاسفانه هنوز برخی این موضوع را جدی نگرفته و همچنان به ترددهای غیرضروری خود به خارج منزل ادامه می دهند.

تین نیوز

با گذشت حدود دو هفته از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور و با وجود دستورالعمل ها و توصیه های متعدد وزارت بهداشت و سایر سازمان ها، متاسفانه هنوز برخی این موضوع را جدی نگرفته و همچنان به ترددهای غیرضروری خود به خارج منزل ادامه می دهند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، از همان نخستین روزهای شیوع کرونا در کشور با توجه به انتقال فرد به فرد و سریع این ویروس، وزیر بهداشت همواره از مردم درخواست قرنطینه خانگی را داده تا با کاهش ترددهای غیرضروری زنجیره گسترش این بیماری پاره شود.

با توجه به اهمیت اقدامات پیشگیرانه و ضرورت کاهش تردد در شهر و ماندن در خانه، نقش پیک های موتوری و وانتی پررنگ تر شده است، به طوری که رئیس اتحادیه صنف دفاتر وانت تلفنی و پیک موتوری اصفهان در این بار به ایسنا، گفت: شاید استفاده از پیک عامل مستقیمی برای جلوگیری از شیوع بیماری نباشد، اما با سهولت در کار می تواند مردم را به ماندن در خانه ترغیب کند و بدون تردد در شهر، امکان دورکاری و حتی خرید برای آنها مهیا می شود.

علیرضا شاه سیاه، با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر اوضاع اقتصاد و کاری واحدهای صنفی، اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا بر تمام مشاغل از جمله خدمات پیک موتوری و وانت بارها تاثیر منفی گذاشته است و یکی از بزرگترین مشکلات این صنف، استعفا تعدادی از رانندگان است.

وی در خصوص کناره گیری برخی رانندگان، توضیح داد: خدمات ما به گونه ای است که با افراد و اجناس بسیاری در تماس هستیم که احتمال ابتلا کرونا و انتقال آن را افزایش می دهد و این موجب شده تا افراد برای جلوگیری از ابتلا به کرونا یا انتقال آن به افراد مسن، دارای نقص ایمنی و بیماری زمینه‌ای در خانواده از ادامه همکاری در این شغل انصراف دهند.

رئیس اتحادیه صنف دفاتر وانت تلفنی و پیک موتوری اصفهان با اشاره به اینکه اتحادیه پیش از این توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا را به صورت پیامکی برای اعضا ارسال کرد، گفت: به رانندگان خود اعلام کردیم برای جلوگیری از شیوع این ویروس حتما از دستکش استفاده کنند و پوشش لباسی آنها قابل ضدعفونی باشد، همچنین به متصدیان دفاتر نیز تاکید شد تا تجهیزات لازم جهت ضدعفونی محیط و پرسنل فراهم شود.

وی ادامه داد: با وجود توصیه های بهداشتی، ترس از ابتلا به ویروس کرونا سبب شد تا حدود ۱۰ درصد از نیروهای این صنف استعفا دهند، از سوی دیگر میزان درخواست های مردم نیز کاهش داشته است.

شاه سیاه همچنین با گلایه از بی توجهی مسئولان برای ارائه تجهیزات بهداشتی به این صنف، تصریح کرد: خدمات حمل و نقل یکی از شاخص های اقتصادی هر کشور است، اما با وجود نامه نگاری به سازمان غذا و دارو برای دریافت تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی، تاکنون به این مهم توجهی نشده و اعلام کرده اند که اولویت با بیمارستان ها و فروشگاه های زنجیره ای است، در حالیکه نیروهای حمل و نقل، نقل و انتقال فروشگاه ها را انجام می دهند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه رانندگان موتور و وانت بارها به طور مداوم دریافت کالا و کارت های بانکی را از طریق تماس دستی انجام می دهند، بیشتر در معرض ابتلا و حتی انتقال کرونا هستند، بنابراین باید تجهیزات در اختیار این صنف قرار گیرد.

رئیس اتحادیه صنف دفاتر وانت تلفنی و پیک موتوری اصفهان گفت: به دلیل نبود تجهیزات پزشکی همچون ماسک و دستکش، اتحادیه تصمیم گرفت از طریق کارگاه های تولیدی لوازم بهداشتی برای تامین دستکش اقدام کند، اما متاسفانه تولیدکنندگان اعلام کردند که امکان فروش به صورت مستقل را ندارند.

وی تاکید کرد: دستکش و تجهیزات از موارد ضروری برای صنف پیک و وانت بارها است، با این وجود تاکنون هر گونه نامه نگاری برای تامین به تجهیزات مورد نظر بدون پاسخ مانده است.

شاه سیاه هشدار داد: پیک موتوری ها و وانت بارها به عنوان کمک رسان برای کاهش ترددهای غیرضروری، اگر همراه با رعایت نکات بهداشتی نباشد، می تواند به عاملی برای انتقال بیماری تبدیل شوند.

وی ابرازامیدواری کرد با خدمت رسانی درست و رعایت نکات بهداشتی کنونی می توانیم با کاهش ترددهای غیرضروری از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.