| کد خبر: 206319 |

در راستای مقابله با ویروس کرونا؛

اقدامات کنترلی در بنادر باری و مسافربری هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت بنادر جهت تردد بار و مسافر، به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کووید۱۹ تمامی اقدامات کنترلی انجام می شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت بنادر جهت تردد بار و مسافر، به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کووید ۱۹ تمامی اقدامات کنترلی انجام می شود.

به گزارش تین نیوز، اله مراد عفیفی پور گفت: در راستای اجرای قوانین و مقررات بهداشتی بین المللی (IHR) و براساس دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف رعایت موارد پیشگیرانه و کنترلی جهت جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در تمامی بنادر استان اعم از مسافری و تجاری، اقدامات پیشگیرانه ای در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ضد عفونی نمودن کلیه اماکن اداری و عمومی و شناورهای مسافری به شکل مستمر، برگزاری همایش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در بندر شهید رجایی، برگزاری دوره آموزشی برای خدمه شناورهای مسافری در بندر حقانی اشاره کرد و افزود: ابلاغ افزایش تجهیزات حفاظت فردی جهت مراقبت از کارکنان در معرض خطر به کلیه شرکتها و همچنین استقرار تیم‌های از دانشگاه علوم پزشکی استان و اجرای اقدامات کنترلی نظیر تب سنجی اتباع کشورهای مختلف به شکل ۲۴ ساعته از مهمترین اقداماتی است که با محوریت کارگره مقابله با پیشگیری و کنترل انتشار ویروس کووید ۱۹ در بنادر هرمزگان در حال انجام است.

این مقام مسؤول گفت: پس از ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر اقدامات پیشگیرانه، این اداره کل اقدام به تشکیل کارگروهی با محوریت مرکز HSE، اداره امور عمومی و خدمات، یگان حفاظت، اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی و روابط عمومی نمود.

وی افزود: با توجه به حضور گسترده‌ای رانندگان کامیون‌ها از سراسر کشور، نصب بیلبوردها با موضوع عوامل پیشگیری از بیماری‌های تنفسی – عفونی و توزیع بروشور از جمله اقدامات پیشگیرانه ای می‌باشد که با نظارت کارگره ویژه مقابله با پیشگیری و کنترل ویروس کووید ۱۹ در مبادی ورودی بنادر در حال انجام است.

عفیفی پور به ضرورت جلوگیری از شیوع بیماری خطرناک و نوپدید کرونا اشاره کرد و گفت: تبدیل سیستم ورود و خروج کارکنان از بانچ انگشتی به شناسایی چهره در شرکت‌ها، انجام تب سنجی در تمام شرکت‌های مستقر در بنادر، نظارت بر بهداشت آب شرب و کنترل کلر باقی مانده، تسریع در خروج زباله‌های دریافتی از کشتی‌ها و محوطه‌های عملیاتی از جمله مصوباتی بوده که به همه شرکتها مستقر در بنادر استان و تعاونی‌ها مربوطه ابلاغ شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان لغو کلیه مأموریت‌ها، جلسات، دوره‌ها، مراسمات و اجتماعات غیر ضروری، برگزاری دوره‌های آموزشی (به غیر از دوره‌های مقابله با ویروس‌های عفونی - تنفسی) تا زمان کاهش فراوانی، از دیگر اقدامات این کارگروه در حوزه دریایی و بندری استان برشمرد.

عفیفی پور در پایان از مساعدت و تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی، شورای اداری، فرمانداری‌های بنادر و جزایر، تعاونی‌های قایقداران و مردم شریف استان هرمزگان که در راستای اجرای اقدامات پیشگیرانه مشارکت نمودند قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با همدلی و هم افزایی و رعایت نکات بهداشتی و به کار گیری دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت بزودی شاهد ریشه کن شدن این ویروس نوپدید باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.