| کد خبر: 204988 |

بنادر کوچک؛ نیازمند شرایط جدید و سرمایه گذاران است

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: طی چند وقت اخیر همدلی و همراهی بین دستگاه های دولتی در بنادر کشور در تخلیه کالاها افزایش پیدا کرده است، بدین جهت در مقوله صادرات کالاهای غیر نفتی هم تجار به حمایت همه جانبه نیاز دارند.

تین نیوز

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: طی چند وقت اخیر همدلی و همراهی بین دستگاه های دولتی در بنادر کشور در تخلیه کالاها افزایش پیدا کرده است، بدین جهت در مقوله صادرات کالاهای غیر نفتی هم تجار به حمایت همه جانبه نیاز دارند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شعبان فروتن، عضو اتاق بازرگاین ایران درباره تقویت صادرات و راهکارهای که برای آن توصیه می شود، اظهارداشت: یکی از ابزارهای توسعه صادرات، تقویت زیرساخت های صادراتی است، از جمله بخش های که می تواند کمک کننده باشد، سازمان بنادر و دریانوردی است، اگر بنادر کشور فرصت مناسبی برای رونق صادرات ایجاد کنند، این بخش می تواند بیش از گذشته فعال شود. 

وی افزود: بنادر کشور از نظر زیرساختی و تامین شرایط برای صادرکنندگان عملکرد خوبی داشته است اما رونق صادارت مستلزم همکاری چند جانبه دستگاه ها است، اگر مجموعه های مرتبط با صادرات کالاهای غیر نفتی، تسهیل گر باشند، خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی دیگر از راه ها برای توسعه صادارت، فعال سازی بنادر کوچک است، بنادر کوچک  می توانند فرصت های خوبی رادر اختیار صادرکنندگان قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران به سمت بنادر کوچک بروند و سازمان بنادر هم شرایط خوبی برای صادرکنندگان و سرمایه گذاران در بنادر کوچک قرار دهد، شاهد اتفاق های مثبت در حوزه صادرات خواهیم بود. 

فروتن خاطرنشان کرد: در مقطع فعلی که ریسک سرمایه گذاری تا حدودی افزایش پیدا کرده است، سرمایه گذاران نیاز به پوشش ریسک دارند، بدین جهت سازمان بنادر و دریانوردی می تواند یکی از مجموعه های باشد که ریسک سرمایه گذاری در بنادر را کاهش دهد.

وی گفت: کشور نیازمند جذب سرمایه های داخلی است، سرمایه های که اکنون در بخش های مختلف بلاتکلیف مانده است را می توان  به سمت توسعه و فعال سازی بنادر کوچک هدایت کرد. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: حمایت سازمان بنادر از سرمایه گذاران و فعالان صنعتی ضرورت دارد و هیچ زمان نباید از این مقوله غافل ماند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.