| کد خبر: 203347 |

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

تهیه نسخه پیشنهادی ایران برای ارائه در کمیته پیگیری موافقتنامه چابهار

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی از تهیه نسخه پیشنهادی ایران برای ارائه در کمیته پیگیری موافقتنامه چابهار خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی از تهیه نسخه پیشنهادی ایران برای ارائه در کمیته پیگیری موافقتنامه چابهار خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی اصل‌سعیدی پور، مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی در نشست کارگروه ملی اجرایی سازی توافقنامه سه‌جانبه ترانزیتی ایران، هند و افغانستان موسوم به موافقتنامه چابهار اظهار داشت: این نشست با حضور نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت امور خارجه، وزارت راه و شهرسازی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مدت ۲ روز به میزبانی بندر چابهار برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در این نشست پروتکل پیشنهادی ارائه شده توسط هند جهت الحاق به موافقتنامه چابهار با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط با دقت نظر بررسی و نسخه پیشنهادی ایران برای طرح و تصویب در کمیته پیگیری موافقتنامه چابهار (Follow up committee)  تهیه شد.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: ایران با توجه به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های ترانزیتی چابهار تمام تلاش خود را جهت اجرایی‌سازی موافقتنامه و تسهیل و تسریع ترانزیت از این مسیر به کار خواهد گرفت.

به گفته سعیدی پور، همزمان ترتیباتی در سازمان بنادر و دریانوردی اندیشیده شده است تا نسبت به ارائه تعرفه های ترجیحی به خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا اقدام شود.

گفتنی است که موافقتنامه چابهار سوم خرداد ماه سال ۹۵ با حضور رؤسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند، به امضای وزرای حمل و نقل سه کشور رسید و در حال حاضر اجرایی است

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.