| کد خبر: 203238 |

عوارض ترانزیت کشتی در کانال سوئز بدون تغییر باقی ماند

دولت مصر اعلام کرد عوارض کشتی‌ها در سال ۲۰۲۰ بدون تغییر باقی می‌ماند و تنها برای کشتی‌های فله خشک و گاز‌بر‌های LPG پنج در‌صد افزایش می‌یابد.

تین نیوز

دولت مصر اعلام کرد عوارض کشتی‌ها در سال ۲۰۲۰ بدون تغییر باقی می‌ماند و تنها برای کشتی‌های فله خشک و گاز‌بر‌های LPG پنج در‌صد افزایش می‌یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مانا، دریاسالار "Admiral Rabie" مدیرعامل ترانزیت کانال سوئز گفت: این تصمیم در راستای حمایت از صنعت حمل و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی است و اعلام کرد تصمیمی برای تغییر در عوارض مربوط به کشتی‌های کانتینری، نفت‌کش‌ها، کشتی‌های حمل گاز LNG، کشتی‌های حمل خودرو، کشتی‌های باری عمومی، کشتی‌های رورو و انواع کشتی‌های مسافری اتخاذ نشده است و فقط برای دو نوع از کشتی‌ها افزایش پنج درصدی عوارض را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۸هزار و ۸۸۰ فروند کشتی با تُن خالص ۱.۲ میلیارد تُن و درآمد ۵.۸ میلیارد دلار از کانال سوئز عبور کردند.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه کانال سوئز در پیوند دادن زنجیرۀ تامین جهانی تجارت کانتینر بین آسیا و اروپا نقش مهمی را ایفا می‌کند افزود: در یک نگاه کلی ۸.۳ درصد از کل ترافیک تجارت جهانی از طریق این کانال صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۲۰۱۹ پیشرفت چشمگیری را در زمینۀ تعداد تناژ کشتی‌های عبوری نسبت به سال ۲۰۱۸ داشتیم که افزایشی برابر با ۳.۹ درصد را شامل بوده است.

از سوی دیگر میزان  محموله‌های منتقل شده از طریق کانال سوئز با افزایش ۴.۹ درصدی در سال ۲۰۱۹ میلادی همراه بود. همچنین  درآمد  این کانال در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن ۱۲.۶ درصد بالاتر رفت.

وی در پایان گفت: کاهش نرخ رشد اقتصادی چین، جنگ تجاری بین چین و آمریکا و چالش‌های مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شد تا درآمد‌زایی این کانال آنگونه که پیش بینی می‌شد، تحقق نیابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.