| کد خبر: 200413 |

◄ راه اندازی مجدد ترمینال مسافری بندر شهید کلانتری

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تبدیل اسکله شهید رضایی زرآباد به بندر چند منظوره (شیلاتی- تجاری) ضرورت دارد.

تین نیوز
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تبدیل اسکله شهید رضایی زرآباد به بندر چند منظوره (شیلاتی- تجاری) ضرورت دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، احمد علی موهبتی در یازدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان اظهار کرد: با توجه به ضرورت راه اندازی مجدد خط مسافری دریایی چابهار – عمان، باید به همه دستگاه ها ابلاغ شود تا جهت استقرار پرسنل و سایر امکانات و خدمات مورد نیاز در ترمینال مسافری بین المللی بندر شهید کلانتری اقدام کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تبدیل اسکله شهید رضایی زرآباد به بندر شیلاتی - تجاری ادامه داد: با توجه به توجیه اقتصادی این موضوع، باید در این راستا دستگاه های متولی همکاری کنند تا طرح تبدیل این اسکله به بندر صادراتی تهیه شود و به تصویب دولت برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اهمیت فعالیت کارگاه های شناورسازی در رونق تولید داخلی و اشتغال نیروهای بومی، باید برای احیای این کارگاه ها اقدام شود که با تحقق این مهم علاوه بر تامین شناورهای مورد نیاز استان می توان بازارهای کشورهای همسایه را هم پوشش داد.

به گفته موهبتی، قراردادهای منعقده در سواحل استان باید زمینه سرمایه گذاری داشته باشد، از طرفی تسهیل گری لازم برای سرمایه گذاران صورت پذیرد، همچنین باید به بازه زمانی پروژه ها توجه شود و اجرای پروژه های دریایی با مجوز و نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به راه اندازی مجدد ترمینال مسافری بین المللی بندر شهید کلانتری چابهار گفت: انتظار می رود راهکارهایی مناسب جهت بهره مندی از این ظرفیت بی نظیر ارائه شود و دستگاه های متولی نیز در این راستا همکاری لازم را با اداره کل بنادر و دریانوردی داشته باشند.

بهروز آقایی افزود: بندر زرآباد یکی از بهترین بنادر صیادی کشور است که می تواند در صادرات محصولات کشاورزی، باغی، علوفه، آبزیان و مواد معدنی نقش تاثیرگذاری ایفا کند، بنابراین تبدیل این بندر به بندری تجاری با فعالیت صادراتی گسترده از اولویت های توسعه و زمینه ساز اشتغالزایی با نگاه بومی گرایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.