| کد خبر: 198220 |

بیش‌از ۷۷ هزار زائر پاکستانی در ۱۰ روز وارد سیستان و بلوچستان شدند

بیش‌از ۷۷ هزار زائر پاکستانی اربعین از ۱۳ مهر تا کنون از طریق مرز میرجاوه وارد این استان شدند.

تین نیوز

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۷۷ هزار زائر پاکستانی اربعین از ۱۳ مهر تا کنون از طریق مرز میرجاوه وارد این استان شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا بختیاری اظهار داشت: برخی از این زوار با اتوبوس کشور خود و برخی دیگر با پای پیاده از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند که جابجایی آنان با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اتوبوس‌های ایرانی انجام شد.

وی ادامه داد: این ستاد در شش حوزه اصلی اطعام، اسکان، حمل و نقل، فرهنگی، بهداشت و درمان و شبکه سازی به این زوار خدمت‌رسانی می‌کند.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۲ موکب در میرجاوه برای استقبال از زوار پاکستانی تدارک دیده شده به طوریکه این منطقه مرزی به مرز مهرورزی خادمان اباعبدالله الحسین(ع) تبدیل شده است.

بختیاری اظهار داشت: مردم مهمان‌نواز شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با آغوش باز میزبانانی خونگرم برای زائرانی پاکستانی هستند.

وی گفت: به منظور ساماندهی خدمات و بکارگیری موثرتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی داخل و خارج استان تمامی امور مربوط به این حرکت عظیم از طریق سایت اینترنتی به آدرس www.۴۰۰۵۴.ir انجام می‌شود.

احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان پیش از این گفته بود بیش از ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از ابتدای حرکت این کاروان‌ها تاکنون وارد استان شده اند.

استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

این زائران در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می‌کنند.

زوار پاکستان از طریق مرز تفتان رو به روی میل ۷۲ مرزی میرجاوه واقع در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان وارد کشور می‌شوند.

ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر با کشور پاکستان و بیش از ۳۰۰ کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.