◄ پیشنهاد انحلال شوراهای حل اختلاف و ایجاد دادگاههای دریایی
آیا بهتر نیست این شوراها با این ساختارها، روندها و اختیارات فعلی، منحل شوند؟ آیا ادامه روند کنونی حل اختلافات دریایی از منظر دریانوردان و نیز صاحبان کالا مورد قبول است؟
یک کارشناس صنعت دریایی روند فعلی بررسی شکایتها و اختلافات دریایی را نیازمند اصلاح دانست و خواستار ایجاد دادگاههای دریایی در کشور شد.
به گزارش تین نیوز، رضا محمدعلی بیگی این مطلب را در خصوص وضعیت کنونی روند بررسی اختلافات دریایی در شوراهای حل اختلاف دریایی و بندری و نیز کمیسیون ماده 20 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور (ضوابط استفاده از کانتینر) بیان کرد.
وی به خبرنگار ما گفت: این رویه در واقع مصداقی از ضربالمثل «شکایت زن را نزد مادر زن بردن و یا شکایت مرد را نزد مادر شوهر بردن» بوده و نتیجهاش نیز از پیش معلوم است.
او در ادامه نتایج بررسی خود در این زمینه را در قالب تصاویر پیوست ارایه و بیان کرد: آیا با توجه به تصاویر تهیه شده از روند کنونی بررسی اختلافات دریایی، نباید ساختار و روند بررسی دعاوی در شوراهای حل اختلاف مرتبط با کسب و کارهای بندری و دریایی و نیز در کمیسیون ماده 20 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور اصلاح شود؟
وی ادامه داد: آیا بهتر نیست این شوراها با این ساختارها، روندها و اختیارات فعلی، منحل شوند؟ آیا ادامه روند کنونی حل اختلافات دریایی از منظر دریانوردان و نیز صاحبان کالا مورد قبول است؟
این کارشناس افزود: آیا عضویت اعضای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته (انجمنی که حامی منافع شرکت های نمایندگی کشتیرانی است و ممکن است خوانده پرونده، یکی از اعضاء این انجمن باشد) و نیز دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران (اتحادیهای که حامی منافع مالکان کشتی ایران است و ممکن است خوانده پرونده، یکی از اعضاء این اتحادیه باشد) به ترتیب در کمیسیون ماده 20 و شورای حل اختلاف دریایی (شعبه 2629 مجتمع شماره 27 تهران) و نیز شورای حل اختلاف دریایی (شعبه 2624 مجتمع شماره 27 تهران)، سیاستی درست و منطقی است؟
بیگی خاطرنشان کرد: چه زمانی دادگاههای دریایی در کشور ایجاد خواهند شد و غفلت در تشکیل این نهاد تخصصی چه هزینههایی برای مردم داشته و نیز خواهد داشت؟
به گزارش تین نیوز، او گفت: آیا بهتر نیست در شوراهای حل اختلاف دریایی و نیز کمیسیون ماده 20 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، نمایندگانی از طرف صاحبان کالا (اتاق اصناف ایران) و نیز خدمه کشتی (انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران) هم حضور داشته باشند؟
وی افزود: نقش و وظیفه اداره دریایی کشور در ایجاد و ادامه روند کنونی حل اختلافات دریایی چیست و این اداره در راستای ایجاد دادگاههای دریایی چه اقداماتی را آغاز نموده و در چه مرحلهای قرار دارد؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.