| کد خبر: 192062 |

رئیس پژوهشکده میگو در استان بوشهر:

صید میگو در آب‌های استان بوشهر 30 تیر آغاز می‌شود

صید میگو در آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر از 30 تیر برای قایق‌ها و از اول مرداد برای لنج‌های صیادی آغاز می‌شود.

تین نیوز

رئیس پژوهشکده میگو در استان بوشهر گفت: صید میگو در آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر از 30 تیر برای قایق‌ها و از اول مرداد برای لنج‌های صیادی آغاز می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، عقیل دشتیان نسب در بوشهر از تشکیل جلسه  کمیته مدیریت صید استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نتایج دو گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو و زمان آمادگی صیادان، در جلسه مدیریت صید تصمیم بر این شد که صید میگو از 30 تیر برای قایق‌ها و از اول مرداد برای لنج‌های صیادی آغاز شود.

رئیس پژوهشکده میگو در استان بوشهر با اشاره به برگزاری دو گشت تحقیقاتی برای بررسی ذخائر میگو افزود: نتیجه گشت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که بیشترین ذخایر میگو در اعماق 20 تا 30 متر دریا قرار دارد و از صیادان درخواست می‌شود برای اینکه تلاش آن‌ها اقتصادی باشد در اعماق کمتر از 30 متر تورهایشان را به دریا بیندازند.

وی درباره پیش‌بینی میزان صید هم گفت: با توجه به اینکه در هر تورکشی یک ساعته گشت تحقیقاتی 11 تا 12 کیلوگرم میگو به دست آمده، پیش‌بینی می‌کنیم میزان صید امسال بهتر از پارسال باشد.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور با اشاره به صید حدود 900 تن میگو در سال گذشته در استان اضافه کرد: به نظر می‌رسد امسال صیادان بیش از 1400 تن  میگو صید کنند.

عقیل دشتیان نسب گفت: بررسی گشت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد بیش از 70 درصد ذخایر میگوی استان ببری سبز است که از بهترین انواع میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود و بقیه سرتیز و سایر گونه‌ها است.

منبع: سايت خبری مانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.