| کد خبر: 187650 |

چشم‌انداز بازار کشتیرانی کانتینری در سال 2019 میلادی!

طی سال جاری میلادی، صنعت کشتیرانی کانتینری شاهد رشد نزولی نرخ تقاضا و کاهش سرمایه گذاری در ظرفیت های جدید خواهد بود.

تین نیوز

موسسه تحقیقاتی Drewry پیش بینی کرد طی سال جاری میلادی، صنعت کشتیرانی کانتینری شاهد رشد نزولی نرخ تقاضا و کاهش سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های جدید خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، موسسه تحقیقاتی Drewry پیش‌بینی از وضعیت بخش‌های مختلف صنعت کشتیرانی در سال جاری میلادی را به طور جداگانه تشریح کرد.

تقاضا: پیش‌بینی Drewry از نرخ رشد تقاضای بندری کانتینری جهان درسال جاری میلادی، یک سیر روند نزولی است، به طوری که از 4.7 درصد نرخ رشد در سال 2018 میلادی به تنها چهار درصد درسال جاری خواهد رسید. ( هرچند نرخ رشد چهار درصد نیز یک رقم کاملا قابل توجه است و به معنای افزوده شدن بیش از 30 میلیون TEU به ظرفیت جابه جایی جهانی است).

روی هم رفته به دلیل جنگ‌های تعرفه‌ای بین آمریکا-چین، برگزیت و مسائلی ازاین قبیل، وضعیت سال 2019 میلادی درهاله‌ای از ابهام قرار دارد و پیش‌بینی دقیق آن کار بسیار دشواری است.

ظرفیت: انتظار می‌رود شاهد احتیاط و محافظه کاری سرمایه‌گذاران و اپراتورها نسبت به سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های جدید باشیم، به این دلیل که در حال حاضر بازگشت سرمایه‌ای که مشاهده می‌شود، آن چیزی نیست که درگذشته وجود داشته است. برهمین اساس پروژه های جدید شامل پروژه گسترش Green Field به شدت آسیب خواهد دید. درصورتی که افت اقتصاد چین ملموس باشد، بازیگردانان چینی نیز تحت شعاع قرارخواهند گرفت. با این وجود انتظار افزوده شدن بیش از 25 میلیون TEU کانتینر به ظرفیت جهانی برای سال 2019 میلادی دور از ذهن نیست، رقمی که سرمایه هفت میلیارد و 500 میلیون دلار آمریکا را صرف خواهد کرد.

 کشتی‌ها: اخبار خوب برای صنعت کشتیرانی این‌که هیچ افزایش چشم‌گیری در حداکثرسایز کشتی‌های کانتینری وجود نخواهد داشت (ظرفیت جذب TEU درحال بالا رفتن است اما ابعاد فیزیکی افزایش نمی‌یابد). با این وجود هر بندر با فشار زیادی در رابطه با این‌که کدام اسکله‌ها قادر به پذیرش بزرگ‌ترین کشتی‌ها هستند، مواجهه خواهد شد.

فناوری اطلاعات IT: اپراتورهای ترمینال و مقامات بندری از فرصت‌هایی که تکنولوژی‌های جدید مانند دیجیتالی شدن، اتوماتیکی شدن، بلاک چین/ بنادر هوشمند و اینترنت اشیا IoT به ارمغان می‌آورند، کاملا استقبال خواهند کرد. با این وجود، چالش اصلی برسرجای خود باقی است و آن هم این‌که، چگونه ازمیان گزینه‌ها می‌توان راه مناسبی را پیدا کرد که بر روی هدف اصلی متمرکز شود و بهترین پتانسیل را در خود داشته باشد.

زنجیره عرضه: اپراتورهای ترمینال و مقامات بندری به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در راستای رسیدن به یک زنجیره عرضه گسترده‌تر، متنوع سازی منابع درآمد، افزایش حجم ترافیک کانتینری و ارتباط نزدیک‌تر با مالکان کارگو هستند. اما این جا عرصه‌ای است که رقبای زیادی در آن وجود دارند، شرکت‌های کشتیرانی کانتینری غول پیکر می‌خواهند مانند اپراتورها و مقامات بندری عمل کنند. حالا باید دید که آیا کسی می‌تواند موفق از این گوی بیرون آید؟!

سود: علی‌رغم همه چالش‌های بالا، صنعت ترمینال کانتینری جهانی یک تجارت سودآور و خیلی قوی باقی خواهد ماند. جابه‌جایی بیش از 800 میلیون TEU کانتینر در سال جاری میلادی باید درآمد قبل از سود، مالیات، استهلاک (EBITDA ) بیش از 25 میلیارد دلار آمریکا را فراهم کند.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.