◄ درخواست مساعدت یک فرمانده کشتی از مدیرعامل سازمان بنادر
بازرسی از کشتی ذکر شده در حالی صورت گرفته که کشتی خارج از سرویس و در حال تعمیرات و ماشینری و قطعات آن کلا باز شده بود.
فرمانده یک کشتی در نامهای به مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آنچه که به اعتقاد او بازرسی سفارشی و مغرضانه از کشتی تحت فرمان وی بود، انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مدیر ارشد سازمان بنادر و دریانوردی شد.
به گزارش تیننیوز، این دریانورد در بخشی از نامه خود آورده است: چندی قبل گزارشی مبنی بر وجود مشکلات در سیستم پایلوتیج را از یکی از کاپیتانهایی که به بندر امام خمینی (ره) تردد داشت، دریافت و موضوع را مستقیماً و بدون هیچ قضاوتی به آن بزرگوار ارسال نمودم و سپس برخی از افراد با بنده تماس گرفته و با تهدید درخواست کردند که به ریاست سازمان و در فضای مجازی اعلام کنم که موضوع کذب بوده است که زیر بار نرفتم هرچند این موضوع باعث ایجاد نگرانی در مورد امکان تلافی این کار شد.
وی در ادامه این نامه خاطرنشان کرده است: حدود 2 ماه پیش و پس از آنکه کشتی بیش از یک سال در منطقه کیش در حال تردد بود با وجود آنکه قرارداد اینجانب تمام شده و درخواست فوری پیاده شدن از کشتی را داده بودم مجبور شدم کشتی را به اجبار به بندر خرمشهر بیاورم، پس از تخلیه بار در بندر خرمشهر و حرکت به سمت کشتیسازی و شروع تعمیرات در تاریخ 15 بهمن ماه 97 ، کشتی توسط بازرسی بندر خرمشهر مورد بازرسی قرار گرفت.
به گفته این دریانورد، بازرسی از کشتی ذکر شده در حالی صورت گرفته که کشتی خارج از سرویس و در حال تعمیرات و ماشینری و قطعات آن کلا باز شده بود و تنها کاپیتان و تعدادی از ملوانان و ایلرها در انتظار تهیه بلیت توسط شرکت بودند و او از کشتی به عنوان خوابگاه استفاده میکرده و به عنوان مشاور فنی وism در محوطه شرکت حضور داشته و عملاً کشتی عملیاتی نبوده است.
او در بخش دیگری از این نامه عنوان کرده است: در بازرسی ضمن اینکه نزاکت توسط مأمور بازرسی به نام ... رعایت نگردید... بازرس به صورت عمدی سعی در زیر سوال بردن سواد و دانش دریایی اینجانب طی چندین مرحله نمود ...و اینگونه به نظر رسید که در واقع بازرسی از اینجانب در حال انجام بود نه بازرسی از کشتی چراکه فقط مدارک بنده در حال چک شدن بود ... و حتی بنا به اظهار مدیریت شرکت، این بازرسی با اصرار و پیگیری واحد بازرسی صورت گرفته بود.
این دریانورد در بخش دیگری از نامه خود تاکید کرده است: در ثبت اظهارات بازرس بیان شده که «فرمانده درک و آشنایی کافی با مدیریت جهانی ایمنی را ندارد» که در واقع یک clear grounds است و این موضوع را نیز ایشان بدون اطلاع به بنده و پس از ترک کشتی در فرم نوشته بود که هیج جایی بنده آنرا امضا نکرده بودم.
این دریانورد در ادامه به شرح کامل وقایعی که به این بازرسی منجر شده و همچنین اقداماتی که برای رفع مشکل خود انجام داده، اشاره کرده و نوشته است: بنده چه در گزارش موضوع پایلوتیج بندر امام و چه در پیگیری حقوق حقه دریانوردان، گناهی را مرتکب نشده بودم که سزاوار و مستحق این برخورد باشم و جهت اثبات مواردی که مطرح کردهام در هر جایی ادای سوگند به کلام الله مجید خواهم نمود و عاجزانه از آن والا مقام خواهشمنم مساعدت و رسیدگی فرمایند، چون بنده نیز دارای دو فرزند و خانواده بوده و از لحاظ مالی به شدت به این کار نیازمندم.
* متن کامل نامه و نام و مشخصات این دریانورد و کشتی تحت فرماندهی وی در تیننیوز محفوظ است.
** اظهارات فوق تنها از سوی نگارنده نامه اعلام و تایید شده و تیننیوز با خودداری از تایید یا رد محتوای آن؛ اقدام به انعکاس آن کرده و انتشار محتوا به معنای تایید آن نیست.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.