| کد خبر: 182834 |

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران:

گردشگری دریایی نیازمند متولی واحد و امکانات است

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: گردشگری نیازمند ایجاد امکانات مناسب است.

تین نیوز

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: گردشگری نیازمند ایجاد امکانات مناسب است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از مانا، علی شریفی با بیان این‌که گردشگری دریایی و حوزه مسافری دریایی در ایران هم اکنون فاقد امکانات مناسب است، اظهار کرد: تا زمانی که این زیرساخت و امکانات فراهم نشود در این زمینه شاهد وجود مشکلات هستیم.

وی یکی از موانع توسعه مسافرت و گردشگری دریایی را عدم تمایل سرمایه‌گذاران ارزیابی و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش توجیه اقتصادی ندارند و بستر برای سرمایه‌گذاری فراهم نیست.

شریفی قوانین و مقررات متعدد و دست و پاگیر را یکی از مهم‌ترین دلایل دافع سرمایه‌گذاری در بخش مسافری و گردشگری دریایی دانست و خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی همین حالا هم سرمایه‌گذاران را با ارائه تسهیلات کم‌بهره برای ورود به این بخش ترغیب می‌کند اما در زمانی که سرمایه‌گذاری در این بخش فاقد توجیه اقتصادی است نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری داشت.

یکی دیگر از مسائلی که شریفی در حوزه گردشگری دریایی به آن اشاره کرد فقدان کار کارشناسی لازم در ایجاد امکانات مناسب گردشگری دریایی در سال‌های گذشته بود.

وی در این باره افزود: در حال حاضر یکی از کمبودهای بخش مسافری دریایی، کشتی‌های رورو است در حالی که در گذشته می شد با کارشناسی دقیق تر ترتیبی اتخاذ کرد که تسهیلات به سمت خرید و به کارگیری این نوع شناورها در خطوط مسافری برود.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران وضعیت فعلی را در این زمینه بهتر ارزیابی و اضافه کرد: امیدواریم در آینده و با رفع موانع فعلی توسعه اقتصادی منابع به شکل بهتری در این بخش تخصیص داده شود.

این کارشناس حوزه دریایی در بخش دیگری از سخنان خود به تعدد متولیان گردشگری دریایی پرداخت و اظهار داشت: در حالی که طبق قانون در مناطق آزاد سازمان منطقه آزاد باید متولی تمام امور باشد اما دستگاه‌های مختلف به‌ویژه در بخش گردشگری به شکلی ناهماهنگ مداخله می‌کنند که باید برای رفع آن قانون‌گذاران چاره‌اندیشی کنند.

شریفی در پایان اظهارات خود تبلیغات را از جمله مسائل حل نشده گردشگری دریایی دانست و افزود: در این بخش تبلیغات به هیچ وجه مناسب نیست که این مهم در همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند مرتفع شود.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.