| کد خبر: 182718 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

◄ آغاز طرح مطالعات بازآفرینی تعامل «شهر و بندر» در بندر خرمشهر

طرح مطالعات بازآفرینی تعامل «شهر و بندر» در بندر خرمشهر آغاز شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر، از آغاز طرح مطالعات بازآفرینی تعامل «شهر و بندر خرمشهر» در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی در جلسه‌ای که باهدف مطالعات بازآفرینی تعامل شهر و بندر با رویکرد بهینه شدن تعامل شهرهای نوار ساحلی ایران و بنادر هم‌جوار در بندر خرمشهر برگزار شد گفت: سازمان بنادر و دریانوردی این طرح را در رستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی بنادر برای ۱۵ بندر هم‌جوار و ۱۲ شهر آغاز کرده است و با توجه به اینکه بنادر در توسعه شهرهای بندری اثرگذاری بالایی دارند می‌توان موجبات توسعه هم‌زمان شهر و بندر را رقم زد.

وی تصریح کرد: شهر و بندر از دیرباز نمایانگر سیستمی مبتنی بر تعامل میان عملکردهای گوناگون و دارای نقش مکمل در قبال یکدیگر برای خلق مکان‌هایی برای مبادله، ایجاد و توسعه تجارت دریایی بوده‌اند. مدیرکل بندرو دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: بندر خرمشهر در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود تمام توان خود را به کار خواهد گرفت و بر لزوم هماهنگی و همکاری همه‌جانبه تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادهای ذی‌ربط تا کید کرد.

وی گفت: نتایج و خروجی‌های مطالعات باید منجر به تنظیم دستورالعمل‌ها و اقدامات اجرایی در حوزه بندری و شهری شده و همچنین شرح وظایف نهادها و سازمان‌های عامل و همکار در موضوع مطالعات تدوین شوند.

اسعدی در ادامه اظهار کرد: در تعامل شهر و بندر و انجام مسئولیت‌های اجتماعی بندر خرمشهر با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی اقداماتی از قبیل‌ترمیم جاده بیرون بندر (از درب سنتاپ تا پلیس‌راه خرمشهر)، احداث مجموعه ورزشی اقامتی در درون شهر خرمشهر، لایروبی رودخانه کارون و احداث هشت پست اسکله گردشگری را در دستور کار قرار داده است.

وی بابیان این‌که بندر خرمشهر در زمینه گردشگری دریایی و توسعه آن پیشرفت قابل‌توجهی پیداکرده است افزود: رودخانه‌های اروند و کارون دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری هستند و می‌توانند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شوند.

اسعدی با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاران با توجه به حمایت‌های سازمان بنادرو دریانوردی و بندر خرمشهر در سرمایه‌گذاری و گردشگری دریایی در این بندر راغب شدند، اظهار کرد: یکی از موارد مهم سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه بندر خرمشهر است به‌طوری‌که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این راستا می‌تواند راهگشا باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.