| کد خبر: 179888 |

◄ ایران از یک‌دهم ظرفیت بنادر استفاده می‌کند

رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس گفت: در حال حاضر ایران تنها از یک‌دهم ظرفیت بنادر استفاده می‌کند.

تین نیوز

رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس گفت: در حال حاضر ایران تنها از یک‌دهم ظرفیت بنادر استفاده می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی گفت: در برنامه ششم توسعه مایل بودیم ماده 5 قانون رفع موانع تولید که جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را برای توسعه صنایع هوایی همواره کرد برای حوزه بنادر و صنایع دریایی نیز لحاظ شود که این مهم محقق نشد.

او گفت: متاسفانه در برنامه ششم توسعه توجه چندانی به ظرفیت بنادر نشد و فقط در موارد محدودی به توسعه و تقویت بنادر مکران اشاره شد.

این عضو مجلس گفت: اگرچه استفاده از ظرفیت بنادر به بودجه چندانی نیاز ندارد اما حمایت لازمه توسعه است درصورتی‌که برای استفاده از ظرفیت صنایع دریایی برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد می‌توان از طریق ارتباط با کنوانسیون‌های مختلف زمینه‌های صادرات و واردات را فراهم کرد.

لاشکی تاکید کرد: او افزود: برای استفاده از پتانسیل بنادر در وهله نخست دولت باید تمام تلاش خود را به کار بندد در ادامه مجلس نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

او بیان کرد: اگر چه با قراردادهای منعقد شده با هند و افغانستان از ظرفیت چابهار استفاده می‌شود اما بررسی بنادر بزرگ نشان می‌دهد ایران از ظرفیت هیچ یک از بنادر خود به درستی استفاده نکرده است.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان این‌که تنها مسیری که می‌توان از ظرفیت بنادر استفاده کرد به‌کارگیری بخش خصوصی است، گفت: از طریق ارتباطات دریایی و استفاده از ظرفیت بنادر بسیاری از مشکلات ارزی موجود را برطرف کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.