◄ نقل و انتقالات پول مانع بهرهگیری از ظرفیت بنادر شمالی
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی دلایل کاهش توجه به بنادر شمالی را در سالهای اخیر تشریح کرد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی دلایل کاهش توجه به بنادر شمالی را در سالهای اخیر تشریح کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی حقشناس گفت: پتانسیل بنادر شمالی ایران 30میلیون تن است اما تنها یکپنجم از ظرفیتهای موجود در این بنادر را استفاده میکنیم.
او به این نکته که بنادر ایران مشکلی از لحاظ ساختاری و پهلوگیری کشتیها ندارند اشاره کرد و گفت: وزارت صمت، اتاق بازرگانی و سفارتخانههای حاشیه دریای خزر باید برای استفاده از ظرفیتهای بنادر ایران اقدامات لازم را انجام دهند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شرط لازم برای تجارت خارجی در دریاها را تامین منابع مالی از سوی دستگاههای مسئول عنوان کرد و گفت: در طول سالهای گذشته به دلیل مشکلات نقل و انتقالات پول بین ایران و کشورهای حاشیه خزر، میزان تجارت کاهشیافته و درنتیجه توجه به بنادر شمالی نیز کاهشیافته است.
حقشناس مهمترین بنادر شمالی کشور را بندر انزلی، آستارا، نوشهر و امیرآباد عنوان کرد و گفت: بندر انزلی یکی از قدیمیترین بنادر شمالی دریای خزر است که با کشورهای مختلف ارتباط دارد و بندر امیرآباد نیز به دلیل متصل بودن به بخش ریلی و بهرهمندی از اراضی پشتیبان بهعنوان نسل سوم بنادر کشور موردتوجه قرارگرفته است.
او در ادامه اذعان داشت: ظرفیت تخلیه و بارگیری ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر ازجمله آذربایجان 130میلیون تن بار است ولی به دلیل مشکلات مالی تنها 30میلیون تن از این ظرفیتها مورداستفاده قرارگرفته است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.