| کد خبر: 178417 |

◄ سال آینده رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی با سایر کشورها برگزار می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی با همکاری سایر کشورها در شش‌ماهه ابتدایی سال آینده خبر داد.

تین نیوز

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی با همکاری سایر کشورها  در شش‌ماهه ابتدایی سال آینده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، امیر دریادار حسین خانزادی در همایش تشریح دستاوردهای نداجا که صبح امروز(دوشنبه) در دانشگاه ستاد و فرماندهی ارتش برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نفس حضور در دریا قدرت است پس اگر می‌خواهیم در دریا حضور داشته باشیم نیازمند دانش، فناوری، نیروی انسانی متخصص و تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای هستیم و داشتن اینها یعنی قدرت.

او گفت: امروز با تدابیر مقام معظم رهبری شرایط به سرعت در حال تغییر است و اقدامات بسیاری خوبی در حوزه دریا صورت گرفته است.

حسین خانزادی گفت: رهبری فرمودند نیروی دریایی هر زمان برای دریانوردی اقیانوسی آمادگی داشت، این اقدام را انجام دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگان نظامی بخشی از قدرت دریایی کشورهاست به همین دلیل اگر می‌خواهیم ناوگان قدرتمندی و دیپلماسی دفاعی فعالی داشته باشیم باید ملت ما زندگی خود را با دریا پیوند بزنند.

دریادار خانزادی گفت: تمدن دریایی نیز به این معنی است که دریا مهم‌ترین درگاه ارتباطی یک ملت با جهان باشد و اگر به دنبال احیای تمدن دریایی هستیم باید به قابلیت‌های سواحل مکران توجه ویژه داشته باشیم.

او در ادامه گفت: اگر یک دیپلماسی فعال سیاسی و دفاعی داشته باشیم می‌توانیم راهبرد دشمنان در تحریم‌های غیرنظامی را با شکست روبرو کنیم.

امیر خانزادی به اقدامات نداجا در تامین امنیت کشتی‌های تجاری و امنیت دریانوردی اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش در سال‌ها گذشته با اعزام ۵۸ ناوگروه، اقدامات بسیار موثری در مقابله با دزدان دریایی و تامین امنیت کشتی‌های تجاری و امنیت دریانوردی داشته است.

او با اشاره به ریاست دوساله نیروی دریایی ارتش بر اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند گفت: بنا داریم در ۶ ماه ابتدایی سال آینده یک رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی با همکاری سایر کشورها برگزار کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.