| کد خبر: 174395 |

◄ معاون وزیر خارجه آمریکا: به دنبال تحریم کامل بندر چابهار هستیم

معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی از صادرات ایران به افغانستان از طریق بندر چابهار ابراز نگرانی کرد و خبر از تلاش آمریکا برای تحریم این بندر داد.

تین نیوز

معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی از صادرات ایران به افغانستان از طریق بندر چابهار ابراز نگرانی کرد و خبر از تلاش آمریکا برای تحریم این بندر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، آلیس ولز معاون وزیر در یک نشست رسانه‌ای گفت: آمریکا درصدد تحریم کامل بندر چابهار است.

او افزود:  آمریکا برای تحریم چابهار با مخالفت شدید دولت‌های هند و افغانستان مواجه شده است و تاکنون در روند متقاعد کردن کشور هند برای تحریم بندر چابهار موفق نبوده است.

ولز تاکید کرد: با این وجود آمریکا تأثیر تحریم‌های این کشور علیه تهران در خصوص بندر چابهار را موردبررسی قرار خواهد داد و درباره موضوع چابهار، در فرایند بررسی روند اعمال تحریم‌ها هستیم.

معاون وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: زمینه افزایش صادرات به افغانستان و افزایش صادرات افغانستان به هند نگران‌کننده و جدی است.

ولز ادامه داد: پاکستان برای سالیان متعدد اجازه ترانزیت کالاها از جنوب به شمال (هند به افغانستان) را نمی‌دهد و تنها به ترانزیت کالا از شمال به جنوب (افغانستان به هند) موافقت کرده است، رضایت پاکستان برای ادامه روند ترانزیت کالا می‌تواند در تحریم بندر چابهار ایران تأثیرگذار باشد.

معاون وزیر خارجه آمریکا  افزود: در صورت لغو یا تاخیر پروژه بندر چابهار، منافع افغانستان نیز ممکن است به خطر بیافتد. بندر چابهار موجب دسترسی افغانستان به آب‌های آزاد خواهد شد و این کشور امیدوار است بتواند از این طریق حجم تجارت خارجی خود را گسترش دهد.

او گفت: صادرات به کشورهایی نظیر هند به افغانستان اجازه خواهد داد تا وابستگی خود به پاکستان را کاهش دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.