| کد خبر: 173880 |

◄ ممنوعیت ورود شناورهای ایرانی به دوبی تکذیب شد

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر خبر ممنوعیت ورود شناورهای ایرانی به بندر دوبی را رد کرد.

تین نیوز

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر خبر ممنوعیت ورود شناورهای ایرانی به بندر دوبی را رد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی گراشی گفت: ممنوعیت ورود شناورهای ایرانی به بندر دوبی شایعه‌ای در فضای مجازی بود و سخت‌گیری بندر دوبی امارات تنها برای شناورهای فاقد جهت‌نما بوده است.

او افزود: این موضوع تنها برای کنترل مبدا پیشین و مقصد بعدی شناورها است که با هدف کنترل و شناسایی بیشتر بر شناورها اعمال‌شده است و با توجه به اهمیت آن برای بندرهای ایران نیز کاربرد فراوانی دارد.  

این مقام مسئول درباره مشکل لنج‌داران گفت: با افزایش نرخ ارز واردات کالای همراه ملوان دیگر صرفه اقتصادی ندارد و تمامی شناورهای این حوزه در چند ماه گذشته زمین‌گیر شدند.

گراشی افزود: با این شرایط باید ارز دولتی موردنیاز واردات کالای همراه ملوان پیش‌بینی شود زیرا در غیر این صورت بخش قابل‌توجهی از اشتغال استان مورد تهدید قرار می‌گیرد.

او اظهار داشت: با افزایش قیمت صورت گرفته در نرخ ارز قیمت کالاهای همراه ملوان در بوشهر 2 برابر شده و مردم دیگر قدرت خرید این‌گونه کالاها را ندارند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر افزود: از 42 هزار واحد صنفی استان بوشهر حدود 50 درصد در عرضه کالای همراه ملوان فعالیت دارند که با احتساب 2.5 شغل برای هر واحد صنفی بیش از 50 هزار نفر در استان بوشهر بیکار می‌شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.