| کد خبر: 152642 |

یک انجمن با 2 هیات مدیره

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمایلی به لغو مجوز‌ هیچ کدام از انجمن‎های علمی به ویژه انجمن مهندسی دریایی ایران ندارد و این کار را به صلاح جامعه دریایی نمی‎داند.

تین نیوز

ماجرای هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران هم از آن دست ماجراهایی است که به نظر می‌رشد نمی‌خواهد تمام شود. در حال حاضر این انجمن دریایی ایران که از مدت‌ها قبل با چالش‌ انتخابات هیات مدیره روبه‌رو بوده دو هیات مدیره دارد، یکی هیات مدیره منتخب اعضاء در مجمع که تاییدیه وزارت علوم را هم دارد و دیگری هیات مدیره سابق این انجمن که راضی به ترک دفتر انجمن نیست. موضوعی که باعث شده تا احتمال تعلیق و لغو مجوز این انجمن بر سر زبان‌ها بیفتد.

در حالی اعضای هیات مدیره سابق انجمن مهندسی دریایی ایران در تدارک برگزاری نوزدهمین همایش صنایع دریایی هستند که جلسات هیات مدیره سابق بیش از یکسال است که تشکیل نمی‌شود و بیشتر اعضای هیات مدیره سابق از عدم انتقال هیات مدیره ناراضی هستند اما در مقابل برخی از اعضای سابق هیات مدیره، دفتر انجمن را به هیات مدیره جدید تحویل نمی‎دهند. از طرف دیگر، رئیس هیات مدیره جدید انجمن نیز  اعلام کرده است که جلسات انجمن مهندسی دریایی ایران در محل دیگری به صورت منظم برگزار می‌شود و فعالیت‌های هیات مدیره جدید آغاز شده است. علاوه براین در مدت کوتاهی تفاهم‎نامه‌هایی را با نهادهای دریایی کشور تنظیم و به مراحل پایانی نزدیک کرده‌اند.

این در حالی است که  حتی بازرس سابق انجمن مهندسی دریایی نیز ماه‌ها قبل فعالیت هیات‌مدیره سابق این انجمن را غیرقانونی دانسته و اعلام کرده بود که اقدامات مالی هیات مدیره سابق را تایید نخواهد کرد. 

 

در همین ارتباط ، رئیس هیات‌مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران در گفت و گو با خبرنگار مارین تایمز با ناصواب خواندن موضوع لغو مجوز این انجمن گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمایلی به لغو  مجوز‌ هیچ کدام از انجمن‎های علمی به ویژه انجمن مهندسی دریایی ایران ندارد و این کار را به صلاح جامعه دریایی نمی‎داند.

حسین فاضل با بیان اینکه انجمن مهندسی دریایی ایران باید صدای جامعه دریایی و یاری‌رسان آنها باشد، اظهار کرد: عدم تحویل انجمن به هیات مدیره جدید غیر قانونی است ولی این موضوع مانع شروع فعالیت هیات مدیره جدید نخواهد بود.

وی درباره چرایی اقدام نادرست بعضی از اعضای هیات مدیره سابق انجمن خاطرنشان کرد: دلیل این امر را از دوستانی باید پرسید که به این امر مبادرت می‌کنند لیکن با وجود ارسال نامه‎های متعدد توسط وزارت علوم به انجمن درخصوص تحویل انجمن به هیات مدیره جدید و وجود مقاومت‌های جدی در مقابل این موضوع توسط برخی از افراد، نهایتا کمیسیون انجمن‎های علمی وزارت علوم در نامه‌ای که به دفتر انجمن مهندسی دریایی ایران ارسال کرده است خطاب به رئیس هیات مدیره سابق، آنها را به نشستی جهت بررسی موضوع دعوت کرد، ولی متاسفانه آنها حتی بر سر میز مذاکره حاضر نشدند.

فاضل با بیان اینکه آنها حاضر به رایزنی و صحبت نیستند و فقط از راه دور دستور عدم تحویل انجمن را می‎دهند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد این عزیزان حتی لغو یا تعلیق مجوز انجمن را به تحویل آن ترجیح می‌دهند.

به گفته فاضل، این در حالی است که خوشبختانه وزارت علوم به لغو و یا تعلیق مجوز این انجمن تمایلی ندارد و تا کنون همه تلاش خود را کرده است تا این انجمن حفظ شود و بتواند خدمات مناسبی به جامعه دریایی ارائه دهد. وی همچنین تاکید کرد تخلفات متعددی درعدم تحویل انجمن و نیز اقدامات غیر قانونی مختلفی با استفاده از نام انجمن صورت پذیرفته است که در زمان مناسب توسط هیات مدیره جدید پیگیری قانونی خواهد شد

وی تاکید کرد: جلسات انجمن مهندسی دریایی ایران در محل دیگری به صورت منظم برگزار می‌شود و فعالیت‌های هیات مدیره جدید آغاز شده است و در مدت کوتاهی تفاهم‎نامه‌هایی را با نهادهای دریایی کشور به مراحل انتهایی آن نزدیک کرده‌اند و سایر برنامه‌ها به تدریج به اطلاع جامعه دریایی خواهد رسید.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران، با رد تاثیر طولانی شدن  انتصاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،در پیگیری وضعیت هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران بیان کرد: امور مربوط به این  انجمن بدون هیچ گونه کاستی در کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم در حال پیگیری است و ارتباط مستقیم با وزیر ندارد البته ناگفته نماند در دولت یازدهم مکاتباتی را در این مدخل با آقای دکتر فرهادی، وزیر علوم وقت داشته‎ایم.

 

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.