| کد خبر: 170584 |

◄ دو شرط توسعه بنادر جنوب بر اساس مدل مرجع کسب و کار

انجام هر اقدام و عملیاتی در بندر مورد نظر باید منطبق بر کسب و کاری باشد که در برنامه‌ریزی شبکه بنادر برای بندر مورد نظر لحاظ شده است.

تین نیوز

یک کارشناس لجستیک معتقد است توسعه بنادر کشور به‌شرطی به سود تجارت و اقتصاد کشور  خواهد بود که در این برنامه‌ریزی توسعه، به شبکه بنادر جنوب بر مبنای سیاست‌های آمایش سرزمینی و توسعه سواحل توجه شود.

به گزارش تین‌نیوز، بهروز فتحی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی،  همچنین نوشت: در این خصوص لازم است مدل مرجع کسب و کار هر بندر مشخص شود.

وی در توضیح این دیدگاه خود گفت: انجام هر اقدام و عملیاتی در بندر مورد نظر، باید منطبق بر کسب و کاری باشد که در برنامه‌ریزی شبکه بنادر برای بندر مورد نظر لحاظ شده است.

این کارشناس افزود: ساخت و احداث هر سازه و تاسیساتی نیز منطبق با همان مدل مرجع کسب و کار باید باشد.

او به دو شرط موجود در توسعه بنادر بر اساس این مدل مرجع کسب و کار اشاره کرد و گفت: در این خصوص علاوه بر آمایش سرزمینی باید به آناتومی لجستیک و زنجیره کالا (تامین) در سطح ملی توجه کرد و مدل‌های حمل‌و‌نقل دریامحور، ریل‌پایه و یا حمل زمینی-جاده‌ای را مورد توجه قرار داد.

فتحی گفت: متاسفانه توسعه منابع صنعتی و سدسازی و خیلی مسایل دیگر در کشور که به‌خاطر نبود دیدگاه جامع و کلان‌نگر شکل گرفته است، ضررهای جبران ناپذیر به کشور وارد کرده که به‌سادگی قابل جبران نیست هرچند قطعاً همه این موارد مورد توجه سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

تاکید این کارشناس لجستیک بر برنامه‌ریزی توسعه بنادر جنوب بر مبنای سیاست‌های آمایش سرزمینی و توسعه سواحل پس از آن مطرح شد که محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در آیین معارفه ‌مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران بنادر حمایت می شود، افزود: مکانیزم‌های حمایتی ویژه برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تعریف شده است.

راستاد افزود: برای تحقق این مهم نیاز است که طرح‌های مناسب توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان‌های ساحلی تعریف شود.
وی عنوان کرد: در جهت حفاظت، مهندسی و مدیریت سواحل باید کارگروه مربوطه تشکیل جلسه دهد تا از این طریق هیچ ساخت و سازی بدون تشریفات و گرفتن مجوز مورد نیاز در سطح سواحل احداث نشود.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.