| کد خبر: 169361 |

◄ گردشگری دریایی راهکار ایجاد اشتغال در خرمشهر

به گفته مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر توسعه گردشگری دریایی مستلزم حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ارائه تسهیلات بلندمدت به علاقه‌مندان برای فعالیت در این بخش است.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، گفت: گردشگری دریایی به‌عنوان یک پتانسیل بالقوه موجود در منطقه، راهکار ایجاد اشتغال در شهرستان خرمشهر است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی با بیان اینکه خوزستان با برخورداری از ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، یکی از محروم‌ترین نقاط گردشگری دریایی کشور محسوب می‌شود، افزود: متاسفانه باوجود جاذبه‌های فراوان و فرصت‌های بی‌بدیل گردشگری، صنعت پرجاذبه گردشگری دریایی در خوزستان مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: برای رونق گردشگری دریایی باید احیای سواحل رودخانه‌های اروند و کارون، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های محلی و بومی، شناسایی توانمندی‌های گردشگری منطقه و جاذبه‌های بوم گردی در روستاهای زیبای اطراف شهرستان خرمشهر، راه‌اندازی تورهای تفریحی، برگزاری مسابقات ورزشی آبی و ... صورت گیرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: حضور گردشگران علاوه بر آشنایی آن‌ها با فرهنگ، آداب‌ورسوم مردم منطقه می‌تواند نفع اقتصادی و رشد و توسعه منطقه را به همراه داشته باشد.

محسنی در خصوص اهمیت توسعه گردشگری دریایی و نقش آن در رشد اقتصادی گفت: این صنعت نوظهور و پول‌ساز می‌تواند باعث رفع مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی بالا شود.

وی با بیان اینکه گردشگری دریایی به‌عنوان بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در شهرستان خرمشهر باید مورد توجه قرار گیرد افزود: با توجه به معضل بیکاری و وجود نیروی کار فراوان در شهرستان خرمشهر می‌توان با هدایت و مدیریت سرمایه گزاری در بخش گردشگری دریایی، زمینه اشتغال جوانان این منطقه را در حاشیه سواحل رودخانه‌های اروند و کارون مهیا کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: توسعه گردشگری دریایی مستلزم برخورداری از دانش و علم گردشگری، افزایش آگاهی و مشارکت جامعه به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی این صنعت، تربیت تورلیدر و راهنمایان محلی برای راهنمایی گردشگران، ایجاد زیرساخت‌های توسعه گردشگری، داشتن یک برنامه و مدل اجرایی متناسب با اقلیم و بافت اجتماعی منطقه، همراهی و حمایت مدیران توانمند و آشنا به صنعت گردشگری دریایی و ایجاد مراکز آموزش جامع گردشگری در شمال و جنوب و تشویق سرمایه‌گذاران است.

محسنی در خصوص اقدامات بندر خرمشهر برای توسعه گردشگری و اشاعه فرهنگ دریایی گفت: بندر خرمشهر با بررسی دقیق و شناسایی توانمندی‌های گردشگری، راهکارهای مختلفی ازجمله ایجاد شش پست اسکله تفریحی و گردشگری در کارون باهدف پهلوگیری شناورهای مسافربری را در دست اقدام دارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: در این راستا سازمان بندرها و دریانوردی به‌منظور تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، آمادگی اعطای تسهیلات، پرداخت یارانه مستقیم و حمایت از آن‌ها را دارد.

محسنی یادآور شد: برای رونق بیشتر صنعت گردشگری و رفع معضل بیکاری جوانان خرمشهری، به همکاری و حمایت بیشتر ارگانها و سازمان‌ها و مسئولان منطقه نیاز است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.