| کد خبر: 162082 |

مدیرعامل سامان بنادر و دریانوردی خبر داد

◄ هوشمندسازی بنادر ایران تا سه سال دیگر

مدیرعامل سامان بنادر و دریانوردی در آغاز عملیات احداث پایانه کانتینری بندر شهید رجایی از حضور رییس‌جمهور در مراسم کلنگ‌زنی آغاز عملیات فاز سوم توسعه بندر به تاریخ فردا خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سامان بنادر و دریانوردی در آغاز عملیات احداث پایانه کانتینری بندر شهید رجایی از حضور رییس‌جمهور در مراسم کلنگ‌زنی آغاز عملیات فاز سوم توسعه بندر به تاریخ فردا خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد راستاد در همایش بین‌المللی هوشمندسازی بنادر با اشاره به روند شتابان صنعت کشتیرانی و توسعه بنادر تجاری آن گفت: در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری شرکت‌های چندملیتی، فرایند جهانی‌سازی بنادر هوشمند و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حمل‌ونقل دریایی بوده‌ایم.

او با بیان این که تا ۳ سال آینده بنادر بزرگ کشور را هوشمندسازی می کنیم، گفت: هوشمندسازی بنادر زمینه‌ای برای افزایش بهره‌وری و کارایی بنادر است ما هم نباید در بنادر ایران از این روند در حال توسعه عقب بمانیم.

او افزود: براساس اعلام آنکتاد در سال 2016 ظرفیت حمل‌ونقل دریایی به 10/3 دهم میلیارد تن خواهد رسید که با توجه به ناوگان دریایی موجود به طور میانگین به 50 تن مایل می‌رسد.

 راستاد همچنین با اشاره به افزایش همکاری‌ها و ادغام‌های شرکت‌های کشتیرانی و اپراتورهای بندری تاکید کرد: ادغام‌های عمودی و افقی، تاسیس اتحادیه‌ها و همکاری‌هایی از این دست برای به‌دست آوردن سهم بیشتر از رقابت موجود در بازار جهانی حمل‌ونقل دریایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: بندر هوشمند صرفاً مجموعه اقدامات و امکانات با استفاده از فناوری اطلاعات نیست، بلکه باید ذهنیت ما به سمت بهره‌برداری از فناوری اطلاعات باشد تا بتواند هوشمندسازی را در بنادر حاکم کند.

او توسعه IT و اینترنت اشیاء برای اتصال همه اجزای بندر به یکدیگر را یکی از موتورهای محرکه در هوشمندسازی بنادر دانست و تاکید کرد: سازمان بنادر فرایندهایی را برای هوشمندسازی بنادر طراحی کرده و به‌دنبال پیاده‌سازی آنها در یک افق سه‌ساله است.

راستاد با بیان اینکه در راستای هوشمندسازی بنادر، بندر شهید رجایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تاکید کرد: پایانه کانتینری بندر شهید رجایی به‌عنوان دروازه ورود و خروج کالا به کشور در راس توسعه و هوشمندسازی قرار دارد که فردا با حضور رییس‌جمهور، شاهد کلنگ‌زنی آغاز عملیات فاز سوم توسعه بندر با تاکید بر احداث پایانه کنتینری خواهیم بود.

راستاد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با تکمیل این پایانه، ظرفیت بندر شهید رجایی در بخش کانتینری به 8 میلیون TEU خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رقابت بنادر دنیا برای افزایش ظرفیت پایانه‌های کانتینری خود خاطرنشان کرد: با تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با 18 هزار TEU و با آب‌خور 17.5 متر فراهم می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.