| کد خبر: 161855 |

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

◄ کلنگ‌زنی فاز 3 پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با حضور رئیس‌جمهور

با تکمیل فاز سوم، ظرفیت بندر شهید رجایی به 8 میلیون TEU افزایش می‌یابد. این پایانه 1400 متر اسکله دارد و بزرگ‌ترین پایانه کانتینری در بندر شهیدرجایی خواهد بود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با آغاز احداث پایانه کانتینری بندر شهید رجایی از چند روز آینده ظرفیت این بندر از سه سال دیگر به 8 میلیون TEU افزایش می‌یابد و در اجرا ظرف ۳ سال حدود هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، محمد راستاد امروز در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی کشور اظهار کرد: این نمایشگاه در مجاورت مهم‌ترین بندر تجاری کشور و در جوار خلیج فارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این آخرین برنامه از برنامه‌های دبیرخانه شورای هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور و متعاقب همایش ارگان‌های دریایی کشور است.

راستاد با تأکید بر اینکه محوریت نمایشگاه‌های دریایی باید بخش خصوصی باشد،‌گفت: نمایشگاه‌ دریایی و بندری فرصتی برای ارائه و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری،‌انجام مذاکرات تجاری بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ارائه توانمندی‌های دریایی و بندری کشور است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تأکید کرد: ضرورت دارد در راستای ارتقای کیفیت و بهر‌ه‌وری از تعدد نمایشگاه‌های دریایی خودداری شود.

وی تأکید کرد: باید این نمایشگاه دریایی به برند نمایشگاه‌ دریایی و بندری تبدیل شده و در قالب نمایشگاه‌های بین‌المللی به دنیا معرفی شود.

 کلنگ‌زنی فاز 3 پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با حضور رئیس‌جمهور

وی با بیان اینکه تحول مهمی در بندر شهید رجایی در جریان است، گفت: شروع عملیات اجرایی فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در روزها‌ی‌آینده با حضور رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.

راستاد توضیح داد: با تکمیل فاز سوم، ظرفیت بندر شهید رجایی به 8 میلیون TEU افزایش می‌یابد. این پایانه 1400 متر اسکله دارد و بزرگ‌ترین پایانه کانتینری در بندر شهیدرجایی خواهد بود.

وی تأکید کرد: اجرای این پایانه در سه سال انجام می‌شود و هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن انجام خواهد شد.

راستاد تأکید کرد: الگوی ما استفاده از مشارکت داخلی ـ‌خارجی با رویکرد توسعه فرانشیت و ترانزیت در بندر شهید رجایی است.

به گفته وی متعاقب واگذاری پایانه‌های شماره یک و دو بندر شهید رجایی به اپراتورها در دهه فجر امسال موضوع مشارکت‌های داخلی ـ خارجی در کنار این اپراتورها و بازاریابی خارجی به جدیت دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به توسعه گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت:‌ سازمان بنادر و دریانوردی حمایت  همه‌جانبه از ساخت شناورهای مدرن را بابت رونق گردشگری در دستور کار خود قرار داده است.

 هدف‌گذاری تأمین تجهیزات بندری از داخل

وی اظهار کرد: بخش مهمی از تجهیزات پایانه کانتینری شماره دو بندر شهیدرجایی توسط سازنده داخلی در حال احداث است و به دنبال آن هستیم که وابستگی به طور کامل در ساخت تجهیزات بندری را به خارجی‌ها قطع کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.