| کد خبر: 157543 |

◄ مشکل نوبت‌گیری در بندر شهیدرجائی

محدودیت‌های جدیدی برای نوبت‌گرفتن اعمال شده است. کامیون‌های بار صادراتی را می‌برند و بعد از تخلیه وقتی می‌خواهند برای برگشت نوبت بار بگیرند شرایط‌شان سخت و پیچیده شده است. در حال حاضر به این دلیل کامیون‌های فعال در نقاط مرکزی ایران، تمایلی به حمل بار به بندرعباس ندارند. البته نزدیک‌شدن به ژانویه هم بی‌تاثیر نیست.

تین نیوز

یک فعال بخش خصوصی می‌گوید: ناوگان جاده‌ای ما در حال حاضر برای نوبت‌گیری در بندرعباس با مشکلات زیادی مواجه است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، زهرا اخلاقی با اشاره به مشکلات ناوگان جاده‌ای کشور گفت:  محدودیت‌های جدیدی برای نوبت‌گرفتن اعمال شده است. کامیون‌های بار صادراتی را می‌برند و بعد از تخلیه وقتی می‌خواهند برای برگشت نوبت بار بگیرند؛ شرایط‌شان سخت و پیچیده شده است. در حال حاضر به این دلیل کامیون‌های فعال در نقاط مرکزی ایران، تمایلی به حمل بار به بندرعباس ندارند. البته نزدیک‌شدن به ژانویه هم بی‌تاثیر نیست.

او افزود: مشکل اینجاست که قوانین بدون کارشناسی و سراسری اعمال می‌شوند. قبلا کامیون‌ها وقتی بار صادراتی را حمل می‌کردند می‌توانستند نوبت بگیرند، اما الان بعد از یک مدت مشخص این نوبت باطل می‌شود.

اخلاقی تاکید کرد: طبعا در حمل‌ونقل همه چیز زنجیره‌ای است. ماشینی که از اراک به بندرعباس بار می‌برد باید با بار برگردد و این الان دچار مشکل شده است.

او ادامه داد: البته باید به این نکته هم توجه کرد که واردات ما کم‌تر شده و البته این اتفاق خوبی است. اما چرخه حمل‌ونقل در این بخش به مشکل خورده و به نوعی باید رفع شود. در حقیقت مسئله این است که قوانین تا حد ممکن با در نظر گرفتن همه جوانب اعمال شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام..
    سرکار خانم اخلاقی شما دقیقا با توجه به اینکه درحال حاضر کامیونها بصورت مجازی ثبت نوبت میکنند و باتدابیری که اتخاذ گردیده فعلا مدت زمان در نوبت بار به ۱۰ الی۱۱ روز میرسداظهار نظر بفرمائید شما مثل اینکه از قضیه خواب کامیونها اطلاعی نداری..
    ضمنا تدابیری که یاد شد این است که کامیونهای دارای نوبت در بندرعباس تا روز هفتم پس از ثبت نوبت میتوانند از دیگر نقاط ایران بارگیری کنند. در روز هشتم اگر اقدام به صدور بارنانه شود نوبت بندرعباس بصورت اتوماتیک باطل میشود..
    وثبت نوبت بعدی هم شرایط خود را دارد .که اگر نیاز باشد توضیح داده میشود..
    کمی تحقیق کنید..مطلب شما با زمان حال ما همخوانی ندارد
    باتشکر از تین نیوز

  • محسن 0 0

    با احترام:
    دقیقا برعکس در حال حاضر هیچ که هیچ که هیچ محدودیتی برای ثبت نوبت بارگیری وجود ندارد،حتی اگر تانکر شرکت نفت باشی هم میتوانی برای کامیون خودت در بندرعباس نوبت بارگیریرکامیون تجاری بگیری.

    حتی تعداد بسیاری از صاحبان کامیونهای شرکت نفت که از یک برند مشابه استفاده میکنند (به طور مثال ولوو) با ثبت مشخصات کامیون در طرح نوبت نوبت مجازی ،فقط با عوض کردن پلاک کامیون و چسباندن آن بر کامیون مشابه دوستان خود اقدام به مراجعه به بندرعباس میکنند.(خداوکیلی در کجای دنیا تکنولوژی تونسته اییییییییییین همه به کمک حمل و نقل بیاد .)

    سرکار خانم شما خیالتان راحت تکنولوژی نوبت مجازی آن قدر به کمک حمل و نقل آمده که حتی اگر دوچرخه هم داشته باشید میتوانید در بندرعباس بارگیری کنید.

    برای بار دوم دقیقا برعکس سر کار خانم:
    به خاطر ورود انواع کامیون تجاری، تانکر،بونکر،کمپرسی،تانکرهای حمل اسید،تانکرهای حمل شیر،یخچالدار،سواری برها،و حتی دوچرخه ها در طرح نوبت مجازی تقاضا حمل بار برای بندرعباس افزایش یافته و و همین امر باعث به هم خوردن عرضه و تقاضا به نفع صاحبان کالا شده و اسباب ورشکستگی بخش حمل ونقل جاده ای شده.

    وباید توجه داشت تبعات ورشکستگی بخش حمل و نقل جاده ای گریبان خیل عظیمی از هم وطنان را خواهد گرفت.