| کد خبر: 156614 |

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران؛

◄ شرط هجوم کامیون‎‌ها به چابهار

حدود 10 تا 12 سال پیش وقتی صدای کشتی‌ها را در بندر گوادر پاکستان شنیدیم به این فکر کردیم که چرا چابهار ما که در کنار آن شرایط و منطقه بهتری قرار دارد، توسعه پیدا نکرده است.

تین نیوز

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: اگر می‌خواهیم شاهد هجوم کامیون‌ها به چابهار باشیم باید به قیمت تمام‌شده کالا توجه کنیم.

 به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فاطمه مقیمی در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به افتتاح بندر شهید بهشتی چابهار گفت: حدود 10 تا 12 سال پیش وقتی صدای کشتی‌ها را در بندر گوادر پاکستان شنیدیم به این فکر کردیم که چرا چابهار ما که در کنار آن شرایط و منطقه بهتری قرار دارد، توسعه پیدا نکرده است.

او افزود: حالا شاهد این هستیم که بعد از یک دهه توسعه و ساخت این بندر مهم انجام شده و می‌توان آینده خوبی را برای آن متصور شد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران تاکید کرد: باید این را در نظر بگیریم که اگر می‌خواهیم شاهد هجوم کامیون‌ها به چابهار باشیم باید به قیمت تمام‌شده کالا توجه کنیم.

مقیمی گفت: به دلیل اینکه اکثر قریب به اتفاق کامیون‌هایی که قرار است به چابهار بیایند، باید خالی بیایند و باری برای صادرات از چابهار وجود ندارد و تا بخواهد این بار تامین شود زمان‌بر است.

او تصریح کرد: از طرف دیگر بار صادراتی ما بین شمال و جنوب تقسیم شده و اگر بخواهیم یک طرف را رشد بدهیم طبیعتاً منجر به تخلیه طرف دیگر خواهد شد. مگر اینکه حمل را دوسر بار تعریف کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که کشتی‌ها، هم برای صادرات از ایران و  هم برای واردات به ایران به آنجا بیایند.

عضو هیئت رئیس اتاق تهران با اشاره به پروژه ریلی اتصال زاهدان به چابهار گفت: خوشبختانه اتصال چابهار به شبکه ریلی در حال انجام است. سرویس‌های منظم خط آهن، قابل رقابت بودن نرخ‌های ترجیحی و پلکانی،  پاسخ‌گویی دقیق رجا به شرکت‌های فورواردر و صاحبان کالا مجموعه عواملی هستند که می‌تواند فرصت خوبی را برای شکوفایی چابهار فراهم کند.

او تاکید کرد: یکی از مزیت‌های بندر چابهار این است که در منطقه‌ای قرار گرفته که افغانستان را در کنار این بندر داریم و از طرف دیگر بخش زیادی از کشورهای آسیای میانه از سمت چابهار به دریا نزدیک‌تر هستند و این به معنای شرایط بهتر ترانزیت خواهد بود.

مقیمی افزود: بنابراین اگر بتوانیم سرویس‌های منظمی در این مسیرها داشته باشیم و قیمت‌های تثبیت‌شده را پیشنهاد بدهیم، قطعا می‌توانیم سهم قابل توجهی از بازارهای کریدور شرقی کشور را هم فعال کنیم. همچنین می‌توانیم با بازریابی مشتیریان بهتر، توسعه ترانزیتی خوبی را ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.