| کد خبر: 154223 |

ارزش ناوگان جهانی کشتیرانی امسال چقدر شد؟

ارزش ناوگان کشتیرانی دنیا در ابتدای سال جاری میلادی 829 به میلیارد دلار بوده است.

تین نیوز

کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل (UNCTAD) به تازگی گزارش خود از وضعیت حمل و نقل دریایی جهان را در سال 2017 ارائه کرد که بر اساس آن ارزش ناوگان کشتیرانی دنیا در ابتدای سال جاری میلادی 829 میلیارد دلار بوده است.

در این گزارش آمده است که رشد ناوگان کشتیرانی جهانی برای پنجمین سال پی در پی کاهش یافته است. رشد کشتی‎های تجاری در سال 2016 میلادی به 3.15 درصد رسید، در حالیکه این میزان در سال 2015 برابر با 3.5 درصد بود.

از سوی دیگر، سه کشور کره جنوبی، ژاپن و چین در سال 2016 میلادی نزدیک به 91.8 درصد از کشتی های جهان را ساختند. در این سال کره جنوبی با 38.1 درصد بیشترین سهم را در ساخت کشتی های جدید به خود اختصاص داد.

در همین حال، چهار کشور هند، بنگلادش، پاکستان و چین نیز 94.9 درصد از کشتی های مورد نظر مالکان را در سال 2016 میلادی اوراق کردند.

در سال گذشته میلادی 5 کشوری که از نظر ظرفیت حمل محموله بهترین جایگاه را داشتند عبارتند از یونان (309 میلیون DWT)، ژاپن، چین، آلمان و سنگاپور. این 5 کشور در مجموع 49.5 درصد از DWT جهان را در اختیار دارند.

نکته جالب توجه آنکه تنها یک کشور از آمریکای لاتین، یعنی کشور برزیل، در میان 35 کشور برتر مالک کشتی جهان قرار دارد. در این میان هیچ شرکتی از آفریقا دیده نمی شود.

از نظر تعداد کشتی، چین بیشترین کشتی های جهان را در اختیار دارد (5 هزار و 206 کشتی با ظرفیت بیش از یک هزار تن) و تعداد بسیار زیادی نیز کشتی های کوچک دارد. سهم کشورهای سنتی صاحب کشتی در سال گذشته کاهش یافته است اما سهم کشورهای با درآمد متوسط به ویژه کشورهای آسیایی افزایش یافته است.

 

منبع: مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.