| کد خبر: 144248 |

نگرانی از افزایش تصادف‎های دریایی

هرگونه نشت نفت و یا تصادف دریایی می‎تواند ترافیک کشتی‎ها را مختل کند و موجب تحمیل هزینه‎های اضافی به مالکان و اجاره کنندگان کشتی شود.

تین نیوز
هرگونه نشت نفت و یا تصادف دریایی می‎تواند ترافیک کشتی‎ها را مختل کند و موجب تحمیل هزینه‎های اضافی به مالکان و اجاره کنندگان کشتی شود.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز،وقوع دو مورد تصادف و برخورد کشتی در نزدیکی تنگه سنگاپور در کمتر از یک هفته موجب افزایش نگرانی‎ها شده است رخداد این حوادث بار دیگر توجه ها را  به نقل و انتقال دقیق کالاهایی که سالانه بیش از میلیاردها دلار ارزش دارند جلب کرده است.

 به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، این نوع حوادث دریایی در زمانی اتفاق می افتد که منطقه جنوب شرق آسیا شاهد دزدی‎های دریایی و تروریسم نیز هست. این مسائل بر امنیت و ایمنی دریایی مسیرهایی آسیایی تاثیر گذاشته است.

یک کارگزار کشتی در سنگاپور اعلام کرد: "گرچه این حوادث معدود بوده اند اما نیاز ما را به توجه بیشتر به اینگونه مسائل آشکار می‎کنند." هرگونه نشت نفت و یا  تصادف دریایی می‎تواند ترافیک کشتی‎ها را مختل کند و موجب تحمیل هزینه‎های اضافی به اجاره کنندگان کشتی و مالکان شود.

سنگاپور در راه یکی از پرترددترین مسیرهای کشتیرانی جهان قرار گرفته است بطوریکه در هر زمان نزدیک به یک هزار کشتی در  این منطقه لنگر انداخته اند. هر 2 تا 3 دقیقه یک کشتی در بندر سنگاپور پهلو می‎گیرد که به معنای 130 هزار کشتی در سال است. بنابراین تبدیل این منطقه به منطقه ای امن و بی‎خطر ضروری است.

در ابتدای هفته  گذشته یک فروند ناو جنگی آمریکا با یک کشتی نفتکش در آبهای سرزمینی سنگاپور با یکدیگر برخورد کردند که خوشبختانه در اثر آن نشت نفت رخ نداد و ترافیک منطقه به حالت عادی خود ادامه داد. در اثر این حادثه 10 ملوان نیروی دریایی آمریکا ناپدید شدند.

پیشتر نیز یک فروند کشتی حمل محصولات نفتی و یک فروند کشتی فله‎بر با یکدیگر برخورد کرده بودند. در  اثر این حادثه نشت نفت اتفاق افتاد که مقدار آن  اعلام نشده است.

این سومین حادثه در ماه اخیر، و چهارمین حادثه در سال جاری میلادی است که برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در آبهای آسیایی رخ می دهد.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.