| کد خبر: 139794 |

اوراق کشتی‎ها کم شد

اوراق کشتی در نیمه نخست 2017 میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان چشمگیری کاهش یافت.

تین نیوز

بر اساس اطلاعات یکی از کارگزاران بازار اوراق کشتی‎ها در نیمه نخست امسال 451 فروند کشتی با ظرفیت 15.5 میلیون DWT روانه یاردهای اوراق شدند، این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته 539 فروند کشتی با ظرفیت 28 میلیون DWT اوراق شد.

 به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز،اطلاعات جدید صنعت اوراق سازی کشتی ها نشان می دهد که اوراق کشتی در نیمه نخست 2017 میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به  میزان چشمگیری کاهش یافته است اما به نظر می‎رسد که این شرایط در نیمه دوم سال تغییر خواهد کرد.

گفته می شود که بخش عمده اختلاف زیاد میان کشتی های اوراق شده امسال و سال گذشته در تعداد کشتی های فله‎بری است که روانه یاردهای اوراق شده‎اند. در سال جاری تا کنون تنها 395 فروند کشتی فله بر با ظرفیت 12.2 میلیون DWT اوراق شده اند. در مدت مشابه سال گذشته 497 کشتی فله بر با ظرفیت 28 میلیون DWT اوراق شدند.

در ماه ژوئن 2017 تنها 69 فروند کشتی با ظرفیت 2.3 میلیون DWT اوراق شد تا یکی از سخت‎ترین ماه‎های اوراق سازان در سال 2017 رقم بخورد.

فعالیت های تابستانی و عدم قطعیت بر سر نرخ‎گذاری به دلیل معرفی برنامه جدید مالیاتی بنگلادش در این حوزه مانع از افزایش فعالیت‎های اوراق در این مدت شد. با اینکه برنامه مالیاتی بنگلادش به تعویق افتاده است اما کارگزاران معتقدند که این تغییر برنامه نمی‎تواند تاثیری بر بازار داشته باشد.

نرخ خرید هر تن کشتی فله‎بر اکنون در بازارها به 335 دلار رسیده گرچه در بسیاری از مواقع قراردادهای خرید کمتر از این نرخ است.

دو کشتی کانتینری که تازه روانه اوراق شده اند نیز با قیمت‎های 356 و 325 دلار به ازای هر تن به فروش رفته اند. با وجود اینکه نرخ اوراق کشتی ها همچنان پائین است، اما کارگزاران اعلام کرده اند که این نرخ از نرخ سال گذشته بالاتر است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.