| کد خبر: 135135 |

ورودIMO به موضوع کشتی های خودران

سازمان بین المللی دریانوردی فعالیت کشتی های خودران به منظور تنظیم قوانین مربوطه بررسی می کند .

تین نیوز

به پیشنهاد چندین کشور عضو سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، این سازمان فعالیت کشتی های خودران را در برنامه های خود بررسی می کند و به این منظور کمیته ایمنی دریایی IMO چهارچوب قانونی بین المللی را برای فعالیت ایمن این نوع از کشتی ها تنظیم خواهد کرد.

 

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز ، سازمان بین المللی دریانوردی همگام با این پیشنهاد شروع به بررسی قوانین بین المللی موجود کرده است تا به این طریق مشخص شود این قوانین چگونه می توانند در مورد کشتی های خودران و فن آوری های دریایی به کار گرفته شوند.

 

کشورهای دانمارک، استونی، فنلاند، ژاپن، هلند، نروژ، کره جنوبی، انگلیس، و آمریکا پیشنهاد یاد شده را به IMO ارائه کرده اند. همچنان موضوعات ایمنی و قانونی زیادی در مورد کشتی های خودران و بدون سرنشین باقی مانده است که امید می رود قسمتی از آنها در بررسی های IMO پاسخ داده شوند.

 

بر این اساس، موضوع مطروحه در نشست آتی کمیته ایمنی دریانوردی بررسی می شود و سپس برنامه ای برای بررسی های بیشتر موضوع طراحی می گردد.

 

سازمان دریانوردی دانمارک اعلام کرد: "برخلاف برخی نگرانی ها، این توافق که IMO باید این بررسی را شروع کند وجود داشت. این اجماع نیز وجود دارد که IMO باید تاثیر این تغییرات را بر زندگی دریانوردان ارزیابی کند."

 

منبع: مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.