| کد خبر: 127940 |

آینده دریایی و اهمیت آموزش

تین‌نیوز| آینده دریایی کشور جز در سایه ارتقای کیفیت آموزش محقق نخواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در بیست و ششمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که به گزارش فعالیت کارگروه‌ها در سال گذشته اختصاص داشت، یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده مبحث آموزش در بخش دریایی بود.

 

کاپیتان حسن تیمورتاش به عنوان رئیس کارگروه دریایی اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی، بر اهمیت توسعه آموزشگاه‌ها و هنرستان‌های دریایی بیش از پیش تاکید کرد.

 

برای درک اهمیت این بخش کافی است در سالی که به نام تولید و اشتغال نامیده شده، تعداد دریانوردان خارجی شاغل در ایران را مرور کنیم. یا بدانیم سطح آموزش این بخش در ایران را با استانداردهای جهانی مقایسه کنیم.

 

در حالی که جهان امروز به سمت تخصصی شدن پیش می‌رود، در حالی که دانشگاه‌های داخلی ما سالانه هزاران فارغ‌التحصیل دارند که به دلیل سال‌هایی که در دانشگاه گذرانده‌اند حاضر به پذیرفتن بسیاری از مشاغل نیستند، در حالی که اشتغال و تولید مهم‌ترین مسئله امروز ماست، باید بیش از همیشه بر این بخش متمرکز شویم. 

 

هر روز بر تعداد نیروهای جوان آماده به کار افزوده می‌شود و در سرعت امروز تجارت و اقتصاد فرصتی نیست تا همه‌چیز را طریق تجربه آموزش داد. جهان امروز، با درک اینکه 90 درصد گردش اقتصادی جهان از طریق دریاست، این مهم را درک کرده که توسعه کلان منوط به توسعه در این بخش خواهد بود.

 

در نتیجه به موازات توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، به توسعه نیروی انسانی نیز نگاه می‌کنند.

 

اگر روزگاری آنها که از مدرسه باز می‌ماندند راهی آموزشگاه‌های دریایی می‌شدند- همانند آنچه زمانی بر سر آموزش فنی و حرفه‌ای ما آمد- امروز نیامند تغییر این انگاره هستیم. 

 

دریانوردان امروز باید با دانش و انگیزه‌ای متفاوت از دهه‌های پیش پا بر عرشه کشتی‌ها بگذارند. اگر می‌خواهیم با جهان ارتباط تجاری داشته باشیم باید زبان جهان را نیز بدانیم و این تنها از طریق آموزش استاندارد و با کیفیت محقق خواهد شد. کاری که در اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با عزمی جدی دنبال می‌شود. 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.