| کد خبر: 127642 |

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی؛

◄ برنامه‌هایی برای اشتغال‌زایی در بخش دریایی کشور داریم

تین‌نیوز| مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امسال ما در سازمان بنادر و دریانوردی تلاش خواهیم کرد تا با اجرای برنامه‌های بررسی شده، به سمت تحقق شعار تولید و اشتغال قدم برداریم و در این امر سهم قابل توجهی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد سعیدنژاد در بیست و ششمین جلسته اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید و اشتغال گفت: سال گذشته در شرایط پسابرجام بودیم و هم در ایجاد تغییرات در صف اول بودیم و در هم در رفع تحریم‌ها.

او افزود: تاثیر این شرایط به وضوح در عملکرد بخش دریایی مشهود بود و ما شاهد این بودیم که روند فعالیت‌های دریایی از واردات به سمت صادرات تغییر کرد و صادرات بیشتر از واردات شد.

سعید نژاد تاکید کرد: در واقع تلاش کردیم سیاست اقتصاد مقاومتی را که به معنای مقاوم‌سازی اقتصاد در مقابل خطرات است و تحریم‌هاست، اجرا کنیم.

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با تاکید بر نامگذاری امسال به نام تولید و اشتغال گفت: شعار محوری امسال بحث تولید و اشتغال است که یک امر حیاتی در کشور ماست و یکی از واقعیت‌های اساسی جامعه به شمار می‌رود.

او ادامه داد: سالانه 1 میلیون و 200 هزار نیروی تازه و آماده به کار اضافه می‌شود در حالی که ظرفیت اشتغال ما حدود 700 هزار نفر است. امسال هم با همین رقم 1 میلیون و 200 هزار متقاضی مواجه هستیم و ظرفیت اشتغال‌زایی ما حدود 700 هزار شغل است.

سعیدنژاد گفت: بر همین اساس ما هم برنامه‌هایی برای تحقق این شعار و این خواسته داریم. برنامه‌هایی مانند توسعه محور شرقی، فعالیت بیشتر بنادر کوچگ، توسعه گردشگری دریایی و غیره از جمله این برنامه‌هاست و امیدواریم بتوانیم با پیگیری و اجرایی کردن این برنامه‌ها سهم خوبی در تحقق شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شدند، داشته باشیم.
 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.