| کد خبر: 201791 |

"فراری" فعلا خیال برقی شدن ندارد!

شرکت خودروسازی مشهور "فراری" گویا حداقل تا سال ۲۰۲۵ هیچ خودروی برقی تولید نخواهد کرد، چرا که می‌خواهد ابتدا کاملا بر مشکلات شارژ مجدد باتری این خودروها و میزان پیمایش مسیر توسط این خودروها فائق آید.

تین نیوز

شرکت خودروسازی مشهور "فراری" گویا حداقل تا سال ۲۰۲۵ هیچ خودروی برقی تولید نخواهد کرد، چرا که می‌خواهد ابتدا کاملا بر مشکلات شارژ مجدد باتری این خودروها و میزان پیمایش مسیر توسط این خودروها فائق آید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از انگجت، اینکه "فراری"(Ferrari) از اولین خودروی هیبریدی خود رونمایی کرده است، به این معنی نیست که آماده استقبال کامل و راه اندازی خط تولید خودروهای برقی است.

"لوئیس کامیلری" رئیس این شرکت به خبرنگاران گفت که این برند سازنده خودروهای سوپراسپرت ایتالیایی حداقل تا سال ۲۰۲۵ یک خودروی برقی(EV) تولید نخواهد کرد. البته این تصمیم به دلیل خصومت با برقی شدن خودروها و شک و تردید فراری نیست، بلکه بدان معنی است که "کامیلری" معتقد است که این فناوری باید انتظارات را از فراری کاملا برآورده کند.

مدیر این شرکت گفت: موانع قابل توجهی در راه توسعه محدوده پیمایش و سرعت شارژ مجدد خودروهای برقی وجود دارد که مانع از تولید یک خودروی برقی توسط فراری می‌شود. اگرچه فراری در حال بررسی احتمال تولید یک خودروی الکتریکی GT است، اما بیشتر تمرکز فراری روی خودروهای هیبریدی مانند "SF۹۰ Stradale" است.

وی افزود: این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ خودروهای هیبریدی ۶۰ درصد از فروش این شرکت را تشکیل دهند و در جستجوی گزینه‌های دیگری مانند سلول‌های سوخت هیدروژن و سوخت‌های زیستی است تا مشخص شود که کارآمدترین و مؤثرترین روش چیست.

این خبر ممکن است برای طرفداران فراری تاسف آور باشد، چرا که فعلا نمی‌توانند ببینند یک خودروی بدون تولید گازهای گلخانه‌ای از طرف فراری چه شکلی خواهد بود.

پورشه تایکان از برند پورشه نسبتا چابک و سریع است، اما با هر بار شارژ که حداقل ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، فقط ۲۰۱ مایل را طی می‌کند.

اما این فناوری در حال پیشرفت است. نسل بعدی تسلا رودستر(Roadster) قرار است با یک باتری متراکم برد ۶۲۰ مایل داشته باشد که در این صورت از بالاترین شتاب صفر تا صد (۱.۹ ثانیه) و بیشینه سرعت ۲۵۰ مایل بر ساعت برخوردار خواهد بود.

شارژرهای سریع نیز در حال توسعه و رواج هستند. اما سؤال این است که آیا این پیشرفت‌ها با سرعت کافی برای جلب رضایت فراری رخ می‌دهند یا خیر؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.