| کد خبر: 171661 |

◄ سالگرد تولد اسطوره سرعت

در تاریخ 18 فوریه سال 1898 در مودنای ایتالیا مردی متولد شد که بعدها نامش به اسطوره خودروهای اسپرت و سریع شد.

تین نیوز

در تاریخ 18 فوریه سال 1898 در مودنای ایتالیا مردی متولد شد که بعدها نامش اسطوره خودروهای اسپرت و سریع شد.

انزو آنسلمو فراری فرزند دوم آدالیزا و آلفردو فراری بود و دو برادر کوچک‌تر داشت. آلفردو فراری، فرزند یک کشاورز بود که بعدها به ساخت قطعات فلزی روی آورد و یک کارگاه کوچک برای خود تاسیس کرد. انزو که علاقه زیادی به مدرسه نداشت، تحصیلات رسمی خود را پس از مدتی رها کرد.

فراری اواخر دهه ۱۹۳۰ کارخانه Auto Avio Costruzioni را در مودنا تاسیس کرد. او درحال ساخت خودرو‌های مسابقه‌ای خود بود که جنگ جهانی دوم شروع شد و دولت کار آن‌ها را متوقف کرد. پیش‌ازاین، آنها دو نسخه از کار خود را که انزو آن‌ها را ۸۱۵ نامیده بود (۸ سیلندر، ۱۵۰۰ سی‌سی) ساخته بودند که درخشش زیادی نداشتند. انزو کارخانه خود را به مارانلو منتقل کرد؛ جایی که بعدها به بخشی از کارخانه فراری تبدیل شد. او برای مدتی به تولید قطعات هواپیما پرداخت و مدتی هم به ساخت ماشین‌هایی که از نمونه‌های آلمانی کپی‌برداری شده بودند، مشغول شد.

کارخانه آن‌ها در اواخر سال ۱۹۴۴ و اوایل سال ۱۹۴۵، دو بار هدف بمباران قرار گرفت؛ اما آن‌ها توانستند به‌سرعت آن را بازسازی کنند. در سال ۱۹۴۶، انزو فراری برای کسب سود بیش‌تر، خط تولید خودروهای اسپرت غیرمسابقه‌ای خود را راه‌اندازی کرد. او سعی داشت با طراحی زیبای خود، مشتریان ثروتمند و مشکل‌پسند را راضی نگه دارد.

انزو فراری در پایان جنگ از اتومبیل مسابقه‌ای خود رونمایی کرد و در مارس ۱۹۴۷، نخستین اتومبیل رسمی فراری (۱۲۵ S) را برای رانندگی آزمایشی به جاده برد. او در همین سال، اولین پیروزی خود را در مسابقات بزرگ رم به دست آورد و به شهرتی جهانی رسید. دو سال بعد برای او با پیروزی‌های متوالی همراه بود؛ میلی‌میا در سال ۱۹۴۸ و لمانز در سال ۱۹۴۹. فراری از سال ۱۹۵۰ برای موفقیت در مسابقات فرمول یک تلاش کرد؛ اما پیروزی‌های بزرگ در سال‌های ۱۹۵۲ و ۱۹۵۳ منتظر او بودند؛ سرانجام راننده او، آلبرتو اسکری، توانست قهرمان مسابقات جهانی شود. انزو فراری که به هدف خود رسیده بود، تلاش خود را بر پروژه جدیدی متمرکز کرد: ساخت و تولید ماشین‌هایی که مخصوص رقابت در جاده‌ها باشند. این چهره مشهور صنعت خودرو در قرن بیستم روز ۱۴ اوت ۱۹۸۸ در مودنا درگذشت.

بدترین حادثه‌ای که زندگی انزو فراری را تحت‌الشعاع خود قرارداد مرگ پسرش دینو بود.

آلفردینو فراری فرزند دوست‌داشتنی آقای فراری که از کودکی به بیماری دیستروفی عضلانی مبتلا بود (نوعی بیماری عضلانی که به‌مرور سبب تضعیف و تغییر شکل عضلات و در پاره‌ای از موارد به مرگ منجر می‌شود) در پی یک دوره طولانی دست‌وپنجه نرم کردن با این بیماری در سن 24 سالگی در تاریخ 30 ژوئن 1956 در منزل انزو در شهر مودنای ایتالیا براثر نارسایی کلیوی درگذشت و مرگ او آقای فراری را سخت متاثر کرد.

انزو و دینو فراری در حال بررسی موتور شش سیلندر خودرو فرمول 2 که به پیشنهاد دینو توسط مهندسان فراری ساخته شد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.