۱۳ هزار شکایت مردمی در سامانه ۱۴۱ خراسان رضوی ثبت شد
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۳ هزار و ۴۴۰ شکایت مردمی در سامانه ۱۴۱ ثبت شده که ۱۷ درصد آن مربوط به خرابی و وضعیت جاده هاست.

جعفر شهامت، مدیر کل راهداری خراسان رضوی اعلام کرد: از مجموع شکایت های ثبت شده در سامانه ۱۴۱، بیش از دو هزار مورد به وضعیت نامناسب جاده ها مربوط بوده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جعفر شهامت افزود: از مجموع شکایت ثبت شده در سامانه ۱۴۱ در این مدت، ثبت هشت هزار و ۹۴۶ مورد معادل ۶۶.۵ درصد در حوزه حمل ونقل کالا، ۲ هزار و ۲۲۰ شکایت معادل ۱۶.۵ درصد در حوزه حمل ونقل مسافر و ۲ هزار و ۲۷۷ شکایت برابر با ۱۷ درصد از کل شکایات مربوط به مشکلات جاده ای بوده است.
وی با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل توانسته اند به همه شکایات واصله در حوزه مسافر رسیدگی کنند، بیان کرد: در بخش حمل ونقل کالا نیز به هشت هزار و ۳۴۵ تماس معادل ۹۳ درصد شکایات در این بخش رسیدگی شده و ۶۰۱ شکایت معادل هفت درصد در دست پیگیری است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیشترین اعتراضات در بخش حمل و نقل کالا را مربوط به عدم پرداخت کرایه رانندگان عنوان کرد و گفت: عمده شکایات مربوط به حوزه راه ها بیشتر به موضوع روکش جاده ها و وجود چاله های پرمخاطره اختصاص داشته است که فقط به ۱۹ مورد از شکایات در بخش وضعیت راهها رسیدگی نشده است.
شهامت گفت: افزایش تعداد شکایات مردمی در سامانه ۱۴۱ نشان دهنده اعتماد عمومی به این سامانه برای پیگیری مشکلات حمل ونقل و جاده ای است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، آمار بالای رسیدگی و رضایت مندی شاکیان، بیانگر تلاش کارشناسان برای بهبود خدمات و ارتقای کیفیت در بخش های مختلف حمل ونقل جاده ای استان به شمار می رود، استمرار این روند می تواند موجب ارتقای سطح ایمنی، کاهش نارضایتی ها و افزایش بهره وری شبکه حمل ونقل در خراسان رضوی شود.
خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته، از نظر طول راه ها جایگاه دوم کشور را در اختیار دارد.