بازدید سایت : ۴۰۴۵۸

اظهارات یک خلبان در واکنش به سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور

رادیو بیزینس اف روسیه در واکنش به سقوط هلیکوپتر ریاست جمهوری ایران نکات قابل تاملی را در گفت وگو با یک خلبان هلیکوپتر پخش کرده است.

اظهارات یک خلبان در واکنش به سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور
تین نیوز

رادیو بیزینس اف روسیه در واکنش به سقوط هلیکوپتر ریاست جمهوری ایران نکات قابل تاملی را در گفت و گو با یک خلبان هلیکوپتر پخش کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، رادیو بیزینس اف روسیه در واکنش به سقوط هلیکوپتر ابراهیم رئیسی، ریاست جمهوری ایران در گفت وگو با یک خلبان هلیکوپتر نکات قابل تاملی را پخش کرده است.

وادیم بازیکین، خلبان هلیکوپتر در این گفت و گو گفته است که هلیکوپتر ریاست جمهوری که در کوه ها در مه غلیظ پرواز می کرده، قوانین ایمنی را به شدت نقض کرده است.

او اعلام کرده است: « در مه، به ویژه در مناطق کوهستانی، پرواز با هر هلیکوپتری طبق اسناد هوانوردی ممنوع است، اما اگر خلبان هلیکوپتر خود را در مه دیده، باید فوراً این منطقه را ترک می کرده است.»

این خلبان هلیکوپتر خاطرنشان کرده است: «مه در ارتفاع بالا اتفاق نمی افتد بلکه در ارتفاع حداکثر 300 متری اتفاق می افتد؛ خب خلبانان آن هلیکوپتر باید این ارتفاع را می شکسته و بالای ابرها می رفته است؛ موتور آن هلیکوپترها بسیار قدرتمند بوده و می توانسته این کار را انجام دهد؛ اما ظاهراً وقت این کار را نداشتند.»

او در پاسخ پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا ممکن است در حالی که مه وجود نداشته، بلند شده و سپس مه ناگهان ظاهر شده، گفت: «مه نمی تواند ناگهان ظاهر شود و آنها نیز قطعاً قبل پرواز شرایط جوی را کنترل کرده اند. اگر هوا مه بوده که اساساً این پرواز نباید انجام می شده است.»

هلیکوپتر بل ۲۱۲ چه مشخصاتی دارد؟

گفتنی است؛ هلیکوپتر بل ۲۱۲ که به Bell two twelve معروف است، نوعی هلیکوپتر چندمنظوره آمریکایی است که شرکت بل آن را طراحی کرده و نخستین نمونه آن در سال ۱۹۶۸ میلادی به پرواز درآمد. این هلیکوپتر هم برای مقاصد نظامی و هم برای مقاصد تجاری تولید شده و مدل دوموتوره هلیکوپتر معروف یواچ-۱ ایروکوای محسوب می شود که در دهه ۱۹۶۰ هلیکوپتر اصلی نیروهای مسلح ایالات متحده بود.

بل ۲۱۲ هلیکوپتری دو ملخه، دو موتوره و چندمنظوره است در درون این هلیکوپتر پانزده صندلی وجود دارد که یکی صندلی خلبان و چهارده صندلی دیگر برای مسافران است. در حالت حمل بار نیز گنجایش درونی این هلیکوپتر، به اندازه 6.23 متر مکعب است. ظرفیت بار خارجی این هلیکوپتر که می تواند آن را حمل کند، چیزی در حدود ۲٬۲۶۸ کیلوگرم است.

همان گونه که گفته شد کاربری این هلیکوپتر چندمنظوره و شامل عملیات دریایی (Offshore)، حمل ونقل مسافر و VIP، حمل بار خارجی (Cargo Hook)، استفاده از بالابر (Hoist)، امداد و نجات (SAR)، عملیات لرزه نگاری اکتشاف نفت و گاز (Seismic)، حمل مصدوم با برانکارد، آموزش، تجسس، گردشگری، فیلم برداری، عملیات کوهستان، نظارت هوایی، جنگل بانی، مبارزه با حریق و… است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    هرچه هلی کوپتر درب و داغون و کهنه است به ایران میفروشند اینا هم می‌خرند برای نابودی

  • ناشناس

    داخل ارتش خدمت کردی اگرشهیدنمی شدند پول هلی کوپترراهم خسارت می زدن جالب + افت غرامت ما که بدبخت بودیم وشدیم

  • ناشناس

    حتماً کسی فرموده باید پرواز کنی این اداها چیه 🤦

  • ناشناس

    نخیر اصلا هوا خراب نبوده همان نقص فنی به دلیل تحریم محتمل‌ترین فرض است

  • ب

    شما ازچی حرف میزنید هلیکوپتر رو زدن وگرنه چحور فیلم سقوطش پخش شد شما کی روگول میزنید خلبانان بدبخت نامی ازشون اخبارنبرد این انصاف نیست

  • بهنام بررآبادی

    علت سقوط حالت مغناطیسی که از معدن مس بوجود میاید،با وجود عدم دکل مخابراتی موبایل آنتن دهی اش بالاست و مغناطیس تمام سیستم کنترل الکترونیکی چرخبال و هواپیما از کنترل خارج و از وار می اندازد ومنجر به سقوط میشود،به صورت خیلی سریع ودر آنه واحد وقتی برای خلبان نمیگذارد و در بالای مکه و آسمان مکه توجه کردید که هیچ هواپیما و یا چرخبالی تردد نمیکند اصلا مکه فرودگاه ندارد به خاطره حالت مغناطیسی آن باعث اختلال در پرواز هواپیماها میشود

  • ناشناس

    سلام هر اتفاقی که افتاد سخت از خاطر آدم پاک میشه اصلا از فکرش در نمیام دوست داشتم جای ریسی بودم اتفاق برای من میفتاد تا اون خیلی دلم براشون می سوزه کاش این طوری نمی شود همش فکر می کنم چه اتفاقی اون بلا افتاد که هیچ چیز مشخص نمیشه که مشکل چی بود که این اتفاق خیلی بد افتاد خدا رحمت شون کنه هیف این آدمها که دیگه مثل آنها نیست نخواهد بود

  • ناشناس

    بخش ترانزیت دراین نیوزدایرکنیدواخبارترانزیت راپوشش دهید