| کد خبر: 255698 |

بدون حجاب راه می‌روند، «ساعتی ۵ دلار» می‌ گیرند!

یکی از این خانم ها که بازداشت شده دراین باره گفته است: «برای هر ساعت تردد با وضعیت تابوشکنانه در تهران به ما گفته بودند که مبلغ ۳ الی ۵ دلار به ما پرداخت می کنند».

تین نیوز

مسئله حجاب چند صباحی است به یکی از موضوعات محوری مباحث اجتماعی در کشور تبدیل شده است؛ این موضوع به خصوص پس از ماجرای خانم مهسا امینی در سال ۱۴۰۱ وارد فاز تازه ای شد، حادثه تلخی که البته به روال معمول با ورود اپوزیسیون و دولت هایی مانند آمریکا و نیز رژیم صهیونیستی رنگ و بوی امنیتی و سیاسی مشخصی هم به خود گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، این که اعتراض را باید با اغتشاش تفکیک کرد و این که مسئله حجاب در زمان حاضر هم به موضوعات اقتصادی و نارضایتی مردم ارتباط دارد و هم با موضوع فرهنگ کاملا در هم تنیده است و اقدام انتظامی صرف حتما استراتژی ناقصی است، همگی درست است اما اگر دوربین را در زاویه مناسبی قرار دهیم، گوشه ای از برنامه ریزی امنیتی و سیاسی دشمنان ایران هم کاملاً واضح است.کنار اقدامات سیاسی و امنیتی معمول، یکی از پروژه های معمول دشمن در این زمینه، عرفی سازی بی حجابی از طریق استخدام و اجیر کردن افرادی است که با پوشش های عجیب و غریب و تابوشکنانه در خیابان ها تردد می کنند تا نوع خاصی از پوشش مغایر با هنجارهای جامعه ایرانی عادی سازی شود.

خودِ بحث میزان حجابی که افراد در جامعه دارند یک مسئله اجتماعی و فرهنگی است، و این اصلی ترین و فراگیرترین نکته درباره حجاب است امّا مداخله ای را که به صورت هدفمند در نُرم ها و هنجارها می شود هم باید در نظر گرفت. بر همین اساس کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از برخی مراجع انتظامی و امنیتی حاکی است که اخیرا چندین فرد دستگیر شده اند که به گفته خودشان صرفا ماموریت داشته اند با دریافت دستمزد، با نوع پوشش به خصوصی که با هنجارهای ایرانی همخوانی ندارد در خیابان ها تردد کنند. یکی از این خانم ها که بازداشت شده دراین باره گفته است: «برای هر ساعت تردد با وضعیت تابوشکنانه در تهران به ما گفته بودند که مبلغ ۳ الی ۵ دلار به ما پرداخت می کنند».

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    اینجا هم انصافا مقصر دولت است اگر پنج دلار صحت داشته باشد بقول قالیباف این نهایت بی عرضه گی دولت است فقر تورم علت محسوب می‌شود که متولی آن دولت است