| کد خبر: 202995 |

تأکید سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌‌ها در موضوع «حجاب»

با درخواست کاربران خبرگزاری فارس در بخش «فارس من» مبنی بر تذکر به نهادهای متولی بابت عدم رعایت حجاب از سوی برخی مسافران هواپیما، پیگیری خبرنگار فارس از سازمان هواپیمایی منجر به تأکید مجدد به شرکت‌های هواپیمایی در این‌باره شد.

تین نیوز

با درخواست کاربران خبرگزاری فارس در بخش «فارس من» مبنی بر تذکر به نهادهای متولی بابت عدم رعایت حجاب از سوی برخی مسافران هواپیما، پیگیری خبرنگار فارس از سازمان هواپیمایی منجر به تأکید مجدد به شرکت‌های هواپیمایی در این‌باره شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، کاربران این رسانه در بخش «فارس من» با درج درخواستی از عدم رعایت حجاب از سوی برخی مسافران‌ پروازهای داخلی انتقاد کرده و از خبرنگاران این رسانه خواستار پیگیری موضوع از نهادهای متولی شده‌اند.

در این درخواست که بیش از 830 نفر آن را تأیید کرده‌ و درخواست پیگیری داده‌اند، عنوان شده است: ‌در چندین سفر هوایی به تهران، شاهد بی‌حجابی تعدادی از خانم‌ها در هر پرواز هستیم؛ ‌در کل این یک ساعت پرواز، این بی‌حجابی‌ها ادامه داشت و متاسفانه هیچ یک از پرسنل هواپیما هم هیچ تذکری از این بابت به خانم‌های بی حجاب ندادند؛ اینکه کادر و گروه پروازی یک هواپیما نسبت به این مسأله بی‌اهمیت هستند، کاملا آزار دهنده است.

‌خبرنگار فارس موضوع را از سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی صنعت حمل و نقل هوایی دنبال کرد و در این‌باره چندین مرتبه با رضا جعفرزاده (سخنگوی سازمان هواپیمایی) و همچنین مشاور شورای فرهنگی و دبیر ستاد اقامه نماز سازمان هواپیمایی کشوری (محسن حسین زاده) صحبت‌هایی صورت گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری‌ در اینباره به خبرنگار فارس گفت: پس از طرح این موضوع در خبرگزاری فارس و پیگیری خبرنگار، ‌جلساتی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی‌ و مشاور شورای فرهنگی و دبیر ستاد اقامه نماز سازمان هواپیمایی کشوری برگزار کردیم.

رضا جعفرزاده با بیان اینکه درباره حجاب در پروازها دستورالعمل وجود دارد‌، ادامه داد: موضوع رعایت حجاب به شکل معمول و در تک‌‌تک‌ پروازها‌، از سوی مهمانداران در هنگام قرائت «آنونس خوشامدگویی» به مسافران تأکید می‌شود.

وی گفت: از سوی دیگر سازمان هواپیمایی کشوری از طریق ابلاغ بخشنامه‌ها و توصیه به شرکت‌های هواپیمایی، هر از چند وقت، نسبت به توجه به موضوع حجاب، به شرکت‌های هواپیمایی تأکیداتی دارد و الزام شده است مهمانداران حتماً در هنگام قرائت آنونس خوشامدگویی، بر موضوع رعایت حجاب از سوی مسافران تأکید کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دستورالعمل مربوط به حجاب از ابتدای انقلاب اسلامی در پروازها‌ یادآوری می‌شود، گفت: از گذشته در این‌باره دستورالعمل‌هایی داشته‌ایم و سعی شده است کم‌توجهی صورت نگیرد.

جعفرزاده افزود: پس از طرح این موضوع در خبرگزاری فارس، به تازگی ‌تأکید مجدد به شرکت‌های هواپیمایی در این‌باره انجام و تأکید شد در این باره‌ توجه خاص از سوی شرکت‌های هواپیمایی انجام شود.

بنابراین گزارش‌ پیش از‌ این نیز، سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، از برخورد پلیس با مسافران بی‌حجاب در داخل هواپیما گفته بود.

به گفته وی، با قاطعیت با کشف حجاب در فرودگاه‌ها برخورد می‌کنیم و ابلاغ کتبی به ما شده که این موضوع را با قوت و قدرت حتی داخل هواپیما ادامه دهیم؛کسی که کشف حجاب کند، پلیس حتماً برخورد خواهد کرد، با توجه به اینکه کشف حجاب جز جرام مشهود است، با این جرم بدون تعارف برخورد می‌شود.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور می‌گوید: پلیس در مرحله اول به افرادی که در فرودگاه‌ها کشف حجاب کنند، تذکر می‌دهد؛ اگر فرد متخلف به تخلف خود ادامه داد، به عنوان جرم مشهود آن را پرونده کرده و تحویل مقام قضائی خواهیم داد.

سردار مهری ‌‌در پاسخ به این سؤال که اگر از کشف حجاب مسافران در داخل هواپیما گزارش برسد، از مسافرت فرد متخلف جلوگیری می‌شود یا خیر؟ گفت: با هماهنگی با همکاران ما در سپاه حفاظت پروازها، به ما گزارش داده و رسیدگی می‌کنیم؛ این موضوع را با قاطعیت انجام می‌دهیم و حتی از سوی مقامات ارشد مورد حمایت قرار گرفته‌ایم و به ما کتباً ابلاغ کرده اند که با این موارد حتماً برخورد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.