| کد خبر: 235820 |

اهداف پیدا و پنهان اسرائیل، ترکیه و آذربایجان در مرزهای ایران

به نظر می رسد تغییر نقشه ژئوپلیتیک شمال غرب ایران در دستور کار ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی است و تلاش می کنند تا ایران را در یک محاصره قرارداده و راه های ارتباطی اش با اروپا را ببندند.

تین نیوز

یک کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تغییر نقشه ژئوپلیتیک شمال غرب ایران در دستور کار ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی است و تلاش می کنند تا ایران را در یک محاصره قرارداده و راه های ارتباطی اش با اروپا را ببندند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین کنعانی مقدم در تحلیل خود نسبت به مسائل اخیر در ارتباط با جمهوری آذربایجان و تحرکات در این منطقه گفت: سال هاست که نقشه تغییر ژئوپلیتیک شمال غرب ایران در دستور کار ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی و به عبارتی ناتو قرار دارد و به دنبال نزدیک شدن به خزر و محاصره ایران هستند.

وی تصریح کرد: آنچه که صهیونیست ها دنبال می کنند شکل گیری اسرائیل دوم در مرزهای ایران که متشکل از بخش هایی از کردستان عراق، ترکیه و آذربایجان می‌باشد، است. شواهد نشان می دهد که با توجه به روابط دیپلماتیک صمیمانه ای که با آذربایجان دارند ۶۰ درصد نفت از آذربایجان تأمین می شود، ۴۰ درصد تسلیحات آذربایجان هم از اسرائیل و این یک نقشه جدی است که می خواهند با تغییر ژئوپلیتیک و بستن خزر، راه های ارتباطی ایران با اروپا را قطع کنند.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: از سوی دیگر صهیونیست ها اهداف دیگری را هم دنبال می کنند که آن ایجاد شکاف قومیتی و پرداختن به گروه های تروریستی و ضد انقلاب و حمایت از تجزیه طلبی مانند پان‌تورکیسم یا گروه های کرد در شمال عراق می باشد.

کنعانی مقدم همچنین بیان کرد: در جنگ قره باغ فرصتی شد که صهیونیست ها رسما با پهپاد های خود وارد این منطقه شوند و ترکیه هم حمایت کرد. از آن جایی که قره باغ بخشی از خاک آذربایجان بود ایران چندان موضع منفی نداشت و حق آذربایجان بود که بخشی از مناطقی که متعلق به خودش است را دوباره به دست آورد اما آن ها باید بدانند که کل آذربایجان متعلق به ایران بوده و در اثر بی کفایتی قاجار و زیاده طلبی های روس ها از ایران جدا شده است. هر کاری هم کنند نمی توانند فرهنگ، مذهب و آداب را تغییر دهند.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان اظهار کرد: به نظر می رسد شمال غرب ایران جایگاهی برای ماجراجویی غرب و صهیونیست ها شده، البته ایران با مانوری که انجام داد و مذاکراتی که با ارمنستان برای یک قرارداد نظامی-امنیتی در پایگاه نظامی در ارمنستان انجام داده نشان می دهد که منطقه آبستن حوادث مهمی است اما باید از طریق کانال های دیپلماتیک هم برای حل مسائل استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.