| کد خبر: 231456 |

واکنش ها به لیست هفت نفره‌ نامزدها که دیشب منتشر شد

کدخدایی: هفت نفر از نامزدها تایید صلاحیت شدند

کدخدایی گفت: دیشب نامه اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور ارسال شد.

تین نیوز

سخنگوی شورای نگهبان گفت: دیشب نامه اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور ارسال شد.

به گزارش تین نیوز، عباسعلی کدخدایی در گفت و گویی با اعلام این خبر افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در شورای نگهبان به پایان رسید. اعضای شورای نگهبان دیروز درباره برخی داوطلبان ابهاماتی داشتند که با دعوت از این افراد توضیحات آن‌ها را شنیدیم.

این در حالی است که شب گذشته روح الله جمعه ای، مشاور وزیر کشور در کلاب هاوس گفته بود:«هیچ لیستی تا این لحظه به وزارت کشور ارسال نشده و تا الان هیچ کدام از گمانه زنی ها واقعیت ندارد و لیست به وزارت کشور نرسیده است.»

در ادامه واکنش ها به لیست های منتشر شده از سوی برخی خبرگزاری ها و فهرست انتخاباتی هفت نفره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که شب گذشته جنجال زیادی ایجاد کرد، محمد مهاجری روزنامه نگار اصولگرا نیز در توییتی نوشت: «از دیشب که لیست هفت نفره کاندیداهای مورد قبول شورای نگهبان بیرون آمده، بچه های نظام و انقلاب بیچاره شده اند در برابر سوالات فراوانی که حتی برای خودی ها ایجاد  شده. آقای کدخدایی دو صفحه توضیح برایمان بفرستید تا در برابر اعتراضات منطقی در گل نمانیم ما اصولگراها»

دیروز با پایان یافتن روند بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری، خبرنگار خبرگزاری فارس مدعی شد که به فهرست غیر رسمی کاندیداهای نهایی دسترسی پیدا کرده و لیستی هفت نفره به شرح زیر منتشر کرد که مورد تایید قرار گرفته اند:

۱. سید ابراهیم رئیسی

۲. محسن رضایی

۳. محسن مهرعلیزاده

۴. سعید جلیلی

۵. علیرضا زاکانی

۶. عبدالناصر همتی

۷. سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

وزارت کشور منبع اصلی اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری به رسانه‌ها

همین امر باعث شد که مشاور وزیر کشور مجدد واکنش نشان دهد و گفت: اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری به رسانه ها که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت شده اند فقط به عهده وزارت کشور است.

روح الله جمعه ای مشاور وزیر کشور در خصوص  روند اعلام اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در توئیتی نوشت: برابر ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت شده اند به رسانه ها فقط به عهده وزارت کشور است.

وی در این توئیت تاکید کرد: هر گونه تخطی از قانون، تخلف مشهود انتخاباتی محسوب می شود.

ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح می کند «وزارت کشور موظف است پس از وصول نظریه شورای نگهبان اسامی نامزدهای ریاست جمهوری را با استفاده از وسایل ارتباط جمعی ظرف مدت ۲ روز به اطلاع مردم سراسر کشور برساند.»

کدخدایی: هفت نفر از نامزدها تایید صلاحیت شدند

این در حالی است که سخنگوی شورای نگهبان از تایید صلاحیت ۷ نفر از کاندیداها خبر داد.

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: فقط ۷ نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورا تایید صلاحیت شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی رسانه‌ها برای رد یا تایید صلاحیت برخی افراد گفت: از این موضوع اطلاع ندارم. اسامی را باید وزارت کشور اعلام کند.

رییس‌جمهوری به مقام معظم رهبری درباره ردصلاحیت‌ها نامه نوشته؟

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصول‌گرا و نزدیک به علی‌لاریجانی، خبر داده: «با اطلاع می‌گویم حسن روحانی، رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رهبرمعظم انقلاب از ایشان  درخواست کرده که تغییراتی در لیست اعلام شده از سوی شورای نگهبان انجام گیرد. رئیس‌جمهوری همچنین به وزیر کشور دستور داده فعلاً از اعلام لیست شورای نگهبان خودداری کند.»

مهاجری افزوده: «از سوی دیگر فشار سیاسی برای اعلام اسامی به وزیر کشور  به شدت افزایش یافته است».

با این حال علی ربیعی، سخنگوی دولت در واکنش به ادعای محمد مهاجری در رابطه با نامه حسن روحانی به مقام معظم رهبری پیرامون رد صلاحیت‌های کاندیداها توسط شورای نگهبان می‌گوید: معمولا آقای رئیس جمهور، در موارد مهم نامه نگاری می‌کنند؛ من می‌پرسم و دقیق اطلاع رسانی می‌کنم

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    فقط دکترمحمدی احمدی نژاد